TOP

Suitsupply wordt nieuwe kledingsponsor van Ajax

Pakkenmerk Suitsupply neemt na meer dan 25 jaar het stokje over van Oger; per 1 juli is Suitsupply de nieuwe kledingsponsor van voetbalclub Ajax.

Ajax heeft met Suitsupply een nieuwe kledingsponsor. Dit vertelde Suitsupply-oprichter Fokke de Jonge vorige week al in het televisieprogramma WNL, nu heeft het pakkenmerk het nieuws officieel bekendgemaakt.

Oger 

Toen presentator Rick Nieman vorige week tijdens de uitzending aanhaalde dat Suitsupply het Nederlands Olympisch Team kleedt, reageerde De Jong daarop met: “Klopt, en binnenkort kleden we ook Ajax.” 

In een persbericht laat Suitsupply nu weten dat ze de Ajax-spelers per 1 juli 2016 gaan kleden. Als onderdeel van de nieuwe samenwerking levert het modemerk onder meer officiële pakken, jasjes en broeken voor het eerste team. De samenwerking tussen Ajax en Suitsupply is vastgelegd tijdens een afpas-sessie op sportpark de Toekomst.

In een persbericht zegt Fokke de Jong, oprichter en ceo van Suitsupply: “We zijn natuurlijk vooral vereerd dat de spelers en het bestuur van Ajax voor Suitsupply hebben gekozen. Net als Ajax zijn wij eigenzinnig en ambitieus. Daarbij is Ajax een merk met wereldwijd een grote naamsbekendheid. De club staat in de top drie van de meest bekende voetbal clubs in China, een markt waar wij snel groeien.”

De stap is uiterst opmerkelijk te noemen, aangezien de pakken van de Ajax-voetballers al meer dan 25 jaar werden verzorgd door het Amsterdamse familiebedrijf Oger.

Expansie

Verder deelde De Jong in de WNL-uitzending zijn plannen voor verdere internationale expansie. Zo vertelde de ondernemer dat ze bezig zijn met een winkel in Peking, een customer service center in Dallas en een horecagerelateerde samenwerking in Sydney. Onlangs werd bekend dat De Jong 130 miljoen euro heeft opgehaald om zijn bedrijf internationaal uit te breiden. 

Suitsupply is met zeventig winkels in zeventien landen een van de grootste Nederlandse modebedrijven. Het pakkenmerk is de laatste tijd weer veelvuldig in de media vanwege de ophef rondom zijn meest recente reclamecampagne.