TOP

Eerste 100+ deelnemende merken PREVIEW WOMEN IV bekend, Nederlandse consument opnieuw iets positiever, Nieuwe CEO voor Deens merk Ganni

Eerste 100+ deelnemende merken PREVIEW WOMEN IV bekend, Nederlandse consument opnieuw iets positiever en Nieuwe CEO voor Deens merk Ganni. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 23 april.


Beeld: PREVIEW WOMEN

Eerste 100+ deelnemende merken PREVIEW WOMEN IV bekend

Op maandag 1 juli 2024 staat de vierde editie van PREVIEW WOMEN gepland bij CAST in Nieuwegein. De eerste 100+ merken hebben zich al aangemeld voor dit evenement. De organisatie is trots op de vierde editie die weer helemaal gevuld is met meer dan 100 toonaangevende merken. PREVIEW staat bekend om zijn eenvoudige opzet. Dameskleding, schoenen en accessoire merken zullen zich op dezelfde manier presenteren, zonder dat er onderscheid wordt gemaakt op basis van marketingbudgetten. De focus ligt juist op het product zelf, wat inkopers aanmoedigt om echt goed naar de producten te kijken tijdens het oriënteren en kopen. Het evenement biedt niet alleen de gelegenheid om te oriënteren en in te kopen, maar ook om te netwerken, allemaal onder het genot van gratis hapjes en drankjes. Zowel bezoekers als exposanten worden verwend met deze extraatjes, omdat de organisatie gelooft dat inkopen een feestelijke ervaring moet zijn. De eerste 100+ merken die deelnemen zijn al bekendgemaakt, waaronder 727 CYCLEUR de LUXE, A-view, Aimee the Label, en vele anderen. PREVIEW WOMEN belooft weer een spectaculair tradefair te maken met de nieuwste trends voor SS25 en hoogwaardige producten. Er is een enorme vraag naar deelname, waardoor niet iedereen geplaatst kan worden. Gedurende de dag zijn alleen inkopers welkom en een registratie is verplicht voor dit evenement, dit is het standaardbeleid. Dit beleid zorgt ervoor dat het contact tussen leverancier en klant centraal blijft staan. Daarnaast zijn er nog andere evenementen om naar uit te kijken, zoals STREETVIEW op 17 juni 2024, PREVIEW KIDS op 24 juni 2024, en PREVIEW MEN op 8 juli 2024. Retailers dienen zich vooraf aan te melden op de website van PREVIEW WOMEN. Meer weten over PREVIEW? Bekijk deze website.

Nederlandse consumenten opnieuw iets positiever

In april verbeterde het consumentenvertrouwen in Nederland voor de achtste maand op rij. De koopbereidheid nam ook iets toe, blijkt uit de cijfers van het CBS. Het consumentenvertrouwen is gestegen van -22 naar -21, deze stijging is het hoogste sinds november 2021 (-20). Maar nog steeds blijft het consumentenvertrouwen onder het gemiddelde (-10) van de afgelopen 20 jaar. De koopbereidheid van consumenten was in maart nog -14 en in april -13. Terwijl consumenten de tijd voor het doen van grote aankopen even ongunstig ervaren als in maart.

Nieuwe CEO voor Deens merk Ganni

Het Deense modemerk, Ganni, heeft aangekondigd dat Laura Du Rusquec de nieuwe CEO zal worden. Eerder was Andrea Baldo de CEO van Ganni. Onder zijn leiding had het Deense modemerk jaarlijks een groei in de dubbele cijfers en het heeft zijn retailnetwerk en assortiment uitgebreid. Dat het modemerk een nieuwe CEO krijgt is een verandering na vijf jaar. Du Rusquec heeft eerder gewerkt als adjunct-CEO bij modehuis Balenciaga en heeft ervaring opgedaan bij Gucci en andere merken binnen de Kering modegroep. Haar uitgebreide ervaring in de luxe modewereld wordt geprezen door Ganni. Ze wordt als ideaal beschouwd om het merk te leiden in de volgende fase van groei en innovatie.