TOP

Strellson vaart nieuwe koers met meer focus

Mannenmodemerk Strellson slaat een nieuwe weg in. Een van de grootste veranderingen is, dat de twee lijnen Strellson Premium en Sportswear één merk worden.

Onder de titel ‘We Are One’ lanceert het Strellson een merkoffensief dat op alle niveaus – van collectie tot communicatie – wordt ingezet. Een van de veranderingen is dat twee verschillende lijnen, Premium en Sportswear, worden samengevoegd. 

Focus



“Dit zal voor onze klanten, maar vooral ook voor de consument duidelijker zijn’, vertelt de Mark Baten, de Nederlandse sales director van Strellson in een interview met Textilia, dat in de nieuwe Special Mannenmode te lezen is. “Je moet een focus hebben.”

 Tevens vertelt Baten dat er voor klanten weinig zal veranderen, omdat beide lijnen praktisch alle artikelgroepen bevatten. “Het verschil zat vooral in de stijl – Sportswear was wat jonger, terwijl Premium meer volwassen en clean was. Dit wordt nu versmolten in een eenduidiger beeld.” 

Winkels


Daarnaast worden ook de shopconcepten aangepakt; deze worden ‘cleaner en lichter, maar stoer’, zo vertelt Baten aan Textilia. Zwart en wit zullen de basiskleuren zijn in de winkels, met rood – een link naar de Zwitsere roots van dit merk – als accentkleur. 



Strellson lanceerde zijn nieuwe merkoffensief half januari op de afgelopen editie van Pitti Uomo. Daar presenteerde het merk in een aparte paviljoen zijn nieuwe herfst/wintercollectie en bijbehorende nieuwe branding.


Lees het volledige interview met Mark Baten, de Nederlandse sales director van Strellson, in de nieuwe Textilia Mannenmodespecial. Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.