Dagnieuws: Tiffany & Co. kondigt de ‘Tiffany Titan’ by Pharrell Williams Collectie aan, COSH! organiseert allereerste internationale pop-up met deze Nederlandse ondernemers bij Conscious Fashion Store Berlijn, Helly Hansen officieel partner van de North Sea Regatta
Beeld: Tiffany & Co.
Tiffany & Co. Kondigt de ‘Tiffany Titan’ by Pharrell Williams Collectie aan
Vandaag kondigde Tiffany & Co. de lancering van de Tiffany Titan by Pharrell Williams-collectie aan. Geïnspireerd door de mythologische drietand van Poseidon, de gedurfde ontwerpen stralen energie, kracht en macht uit. Het motief, een symbool van moedige individualiteit, gecombineerd met uniek gevormde schakels die zacht is tegenover de scherpte van de speer. Deze collectie, die spanningen, proporties en balans laat zien, spreekt individuen aan met een unieke denkwijze en kracht die het ‘gewone’ uitdaagt. De collectie omvat scherpe, speerachtige details in kettingen, oorbellen, armbanden en ringen met een punkachtige uitstraling. Beschikbaar in 18k geelgoud of titanium met diverse metaal- en diamant uitvoeringen, de ontwerpen dagen traditionele methoden uit. Pavé-stukken hebben omgekeerd gezette diamanten om de schittering te maximaliseren. Titanium wordt gebruikt als contrast om een indrukwekkend statement te maken, terwijl het ontwerp toch beweging met de drager mogelijk maakt. Pharrell Williams laat weten: “Ik haal veel inspiratie uit water, en de naam van deze collectie “Titan” is geïnspireerd op Poseidon, heerser van de zee, koning van Atlantis – “Atlantis” is ook de naam van de gemeenschap waar ik ben opgegroeid in Virginia Beach. Het detail in alle sieraden is heel bewust, het gebruik van zwart titanium. Het is een fysieke manifestatie van schoonheid in zwartheid.” Tiffany Titan by Pharrell Williams is exclusief verkrijgbaar op Tiffany.com. In de VS en in The Landmark in New York City is de collectie vanaf mei te verkrijgen. In juni zal de collectie wereldwijd verkrijgbaar zijn bij Tiffany & Co. winkels en de website.
COSH! organiseert allereerste internationale pop-up met deze Nederlandse ondernemers bij Conscious Fashion Store Berlijn
Peek & Cloppenburg Düsseldorf opent op 16 mei haar deuren in Conscious Fashion Store in het centrum van Berlijn op de Potsdamer Platz voor het COSH! netwerk. COSH! is een Belgisch online platform, dat actief is in heel Europa en bekend staat om zijn inzet voor een duurzamere mode-industrie en bewuste consumptie. Hun leden uit Spanje, Duitsland, België en Nederland komen ruim twee maanden lang samen in Berlijn. In de Conscious Fashion Store met maar liefst 3 verdiepingen, komen de leden hun innovatieve, ethische, duurzame of circulaire creaties introduceren. Deze pop-up biedt Berlijners en toeristen de kans om na te denken over de toekomst van mode. Het doel van de Conscious Fashion Store is bewustzijn creëren voor meer duurzame mode en levensstijl en daarmee een positieve invloed hebben op de gehele mode-industrie. Consumenten worden uitgenodigd voor een ontdekkingsreis van zelfreflectie over hun relatie met mode en de impact ervan op de wereld. Ook de Conscious Fashion Store wil mensen samenbrengen die geïnteresseerd zijn in duurzame mode, door een platform te bieden voor events, lezingen, inspirerende workshops en unieke pop-ups. Nederlandse COSH! die zullen deelnemen aan de lente pop-up van 2024 zijn: Xzota, Okimono, el.résidu, Fraenck, RE-GARDE en Nature bar. Dankzij het Belgische platform worden deze merken online beter zichtbaar en klanten zien dat ze gescreend zijn op duurzaamheid. Naast dat biedt het platform mooie kansen, zoals deelname aan events en de pop-up in Berlijn.
Helly Hansen officieel partner van de North Sea Regatta
Helly Hansen, opgericht in 1877, is gespecialiseerd in het ontwerpen van hoogwaardige kleding en uitrusting voor wereldwijde professionals en topsporters. Als marktleider in zeilkleding is het merk dit jaar een samenwerking aangegaan met de North Sea Regatta, de grootste offshore zeilrace van Nederland. De North Sea Regatta begon al in 1946 met de Vuurschepenrace, die diende als kwalificatiewedstrijd voor de RORC North Sea Race van Harwich, Groot-Brittannië, naar Nederland. Deze offshore race vertrok oorspronkelijk vanuit Hoek van Holland naar Harwich, maar vanaf de jaren zeventig begon de race in Breskens en na 1984 in Scheveningen. De naam Vuurschepenrace ontstond na de samensmelting met de Dutch Light Vessel Race rond de lichtschepen op de Noordzee, die voorheen bekend stonden als drijvende vuurtorens, nu vervangen door boeien. In de wereld van offshore zeilen wordt de Vuurschepenrace gezien als een symbool van traditie en competitie. Het is de oudste offshore race die vanuit Nederland vertrekt en wordt altijd warm ontvangen door de Royal Harwich Yacht Club in Woolverstone. Het merk zal de volledige bemanning van het evenement kleden, dat plaatsvindt in Scheveningen van 7 tot en met 20 mei. Het team zal gekleed gaan in herkenbare donkerblauwe versies van de Crew Technical Polo (voor vrouwen) en de Crewline Polo (voor mannen), beide gemaakt van sneldrogend materiaal voor optimaal comfort. Bij slecht weer blijven ze droog in de Crew Hooded Sailing Jacket 2.0 in opvallend oranje. Met dit waterdichte, winddichte en ademende jack, dat optimale bewegingsvrijheid biedt, staat niets de bemanning meer in de weg om van het evenement een groot succes te maken. Bovendien zal een professionele zeiler en ambassadeur van Helly Hansen, Ysbrand Endt, deelnemen aan de race.
New Optimist introduceert Atelier Visits om lokale mode toegankelijk te maken
New Optimist nodigt geïnteresseerden uit om een kijkje te nemen in hun atelier tijdens de ‘Atelier Visits’. Bezoekers krijgen de kans om van dichtbij te zien hoe de kleding wordt geproduceerd. Tijdens dit bezoek ontdek je een niet-industriële kijk op mode. Tijdens de Atelier Visits maak je kennis met de producers die hun ambacht laten zien en je inzicht geven in de circulariteit, patroontekenen en kledingconstructies en geniet je van 10% korting. De deuren van het atelier van New Optimist openen voor het eerst op 10 en 11 mei. Vervolgens kunnen de atelierdagen van maandag tot en met zaterdag geboekt worden via hun website met een tijdslot van een uur. Kleine groepen tot 10 personen kunnen kosteloos deelnemen, terwijl grotere groepen worden gevraagd een mail te sturen. Goed om te weten: recentelijk heeft Textilia een boeiend en inspirerend gesprek gehad met oprichter Nelleke Wegdam. Dit interview is te lezen in de nieuwste uitgave van Textilia, de vierde editie. ‘’Wij willen de verantwoordelijkheid hebben dat alles wat we maken niet als afval eindigt’’, aldus Nelleke.