TOP

Dagnieuws: De Bijenkorf Amsterdam viert vernieuwing afdeling, Fashion For Good museum organiseert mix van mode, muziek en performance, Christine le Duc onthult nieuwe campagne

In het nieuwsoverzicht van vandaag updaten we je over het belangrijkste fashion nieuws binnen de modebranche.

Beeld: Bijenkorf

De Bijenkorf Amsterdam viert vernieuwing afdeling herenmode in stijl

Met de komst van de luxe boetiek van Louis Vuitton en de recente opening van de shop van Balenciaga is de vernieuwing van de afdeling herenmode van de Bijenkorf Amsterdam afgerond. Debbie Pegels, Hoofd Herenmode & Kids bij de Bijenkorf: “Met de opening van de prachtige shop van Louis Vuitton is de afdeling nu compleet. Op 4.000 m2 vind je alles voor mannen van casual tot formeel van de mooiste merken.” Om de vernieuwing te vieren is op de eerste verdieping naast Isaac’s Bar de Stijl Arcade geopend, waar je als klant tijdens of na het shoppen diverse spellen en games kunt spelen. Members van de Bijenkorf maken kans op 500 euro shoptegoed en andere mooie prijzen. De Stijl Arcade is geopend tot eind mei. Eveneens in het kader van de vernieuwde herenafdeling lanceert de Bijenkorf de nieuwe stijlkrant KORF, vol inspiratie, trends en inzichten in tekst en beeld. In deze eerste editie komen bijzondere grensverleggers in (Olympische) sport en mode aan het woord. Vanaf 16 mei kun je een exemplaar halen in de kiosk in de Stijl Arcade.

Schoenenwinkel Sacha gaat meerdere filialen sluiten

Schoenenwinkel Sacha gaat een aantal van zijn fysieke winkels sluiten en gaat zich meer richten op de online verkoop. Een woordvoerder van Sacha laat aan Retailtrends weten dat de schoenenwinkel een nieuwe strategische koers wil varen die beter bij het merk past. De schoenenwinkel kan nog niet precies zeggen welke winkels zullen sluiten, maar er wordt wel benadrukt dat het personeel niet bang hoeft te zijn voor het verliezen van hun baan. Dit aangezien ze de mogelijkheid krijgen om elders binnen de Termeer Groep te werken. Op dit moment zijn er opheffingsuitverkopen bij sommige Sacha-winkels, zoals in Tilburg, om de overgebleven voorraad te verkopen. Hoeveel winkels er exact gaan sluiten is nog onbekend, maar in Nederland zijn er 30 filialen en Sacha is ook aanwezig in België, Duitsland en Luxemburg. De schoenenwinkel is meer dan 100 jaar geleden opgericht door Bert Termeer en maakt deel uit van de Termeer Groep, die ook Manfield en Sissy-Boy omvat.

Fashion for Good museum organiseert Runway Rythms 

Je bent uitgenodigd voor ‘Runway Rhythms’, een boeiende mix van circulaire mode, muziek en performance op aanstaande vrijdag 3 mei (20.00-23.00). Ervaar een opwindend optreden van ontwerper, danser en geluidskunstenaar Jazmon Voss, gevolgd door live muziek van DJ Diora. Jazmon’s optreden,  getiteld ‘Ancestral Echoes’, neemt je mee naar een rijk waar erfgoed en moderniteit elkaar kruisen, met genderfluïde de looks gemaakt van vintage en gerecyclede materialen. Blijf nog even hangen voor een drankje en geniet van verdere live muziekoptredens van Youandi en een DJ.

Christine le Duc onthult campagne met schaatskampioen Joy Beune

Christine le Duc presenteert met enthousiasme twee initiatieven die de wereld van mode en sensualiteit herdefiniëren: ‘The Essential – to uncover your sexy’ campagne, die wordt versterkt door drie verleidelijke collectiestukken en een vooruitstrevende harnascollectie. Joy Beune staat centraal in deze campagne, waarin de nadruk ligt op empowerment, elegantie en veelzijdigheid van vrouwen, en waarin de diverse rollen die zij in het dagelijks leven vervullen worden gevierd. Als wereldkampioen belichaamt Joy Beune in de ‘The Essential’ campagne de kracht en zelfexpressie die inherent zijn aan elke vrouw. Ze benadrukt dat ware aantrekkelijkheid voortkomt uit zelfvertrouwen en de moed om authentiek te zijn terwijl je je passies nastreeft. Joy spoort alle vrouwen aan om trots te zijn op hun lichaam en hun sensualiteit zonder terughoudendheid te omarmen. Deze campagne introduceert drie nieuwe body’s die perfect de essentie van sensualiteit en zelfverzekerdheid belichamen, en ze zijn verkrijgbaar vanaf 1 mei.

ARKET CAFÉ presenteert tweede editie merchandise 

ARKET CAFÉ presenteert een tweede editie van haar merchandise collectie, die seizoensgebondenheid en creativiteit viert in samenwerking met de Zwitserse illustrator Olga Prader. De nieuwe release laat een selectie zien van alledaagse kleding, accessoires en keukenartikelen die fantasierijke plantaardige motieven combineren met ARKET’s kenmerkende stijl van eenvoud en aandacht voor detail. Gecentreerd rond ARKET CAFÉ’s toewijding aan seizoensgebondenheid, biedt de nieuwe collectie speelse maar gepolijste T-shirts, petten, sjaals, een paraplu, een canvas draagtas, kopjes en borden. De collectie is vanaf 23 mei verkrijgbaar in de ARKET stores en via ARKET.com en wordt aan het vaste assortiment toegevoegd.