TOP

Nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland [winter 2019-2020 deel 2]

Het nieuwe inkoopseizoen is hét moment voor de introductie van nieuwe merken in Nederland. We maakten uit het aanbod een tweede selectie met 5 nieuwe vrouwenmodemerken voor winter 2019-2020.

Maud

Maud

Het Noorse merk Maud laat zich inspireren door sterke en iconische vrouwen. Elk seizoen draait de collectie om een ander mode-icoon, van de Noorse koningin Maud en Chloe Sevigny tot Twiggy en Brigitte Bardot. Silhouetten uit heden en verleden worden gecombineerd. De collectie is commercieel en draagbaar, met een focus op de kwaliteit en details. In te kopen via Fashion Club 70.

Luna Levina

Luna Levina

Het nieuwe Nederlandse merk Luna Levina wordt volledig geproduceerd in Nederland. De focus ligt op het accentueren van de vrouwelijke vormen en Brigitte Bardot is een grote inspiratiebron. Volgens ontwerper Daisy den Dekker moet kleding elegant, maar ook comfortabel. Daarom is bijna alles van stretch-materiaal gemaakt. De collectie bestaat uit rokjes, blazers en jurkjes, met prijzen in het middensegment. Via Cachet Styling.

Hanami d’Or

Hanami Dor

Het Italiaanse vrouwenmodemerk Hanami d’Or gebruikt uitsluitend eco-vriendelijke en natuurlijke materialen. Het uitgangspunt voor de collecties is trendy, waarbij de kracht van tijdloos gebruikt wordt. Het merk richt zich op de stenen boetiek en werkt niet met online verkopers. In 2017 opgericht en nu ook in Nederland te koop.

Milano Mania

Milano Mania

Het nieuwe Nederlands-Italiaanse premiummerk Milano Mania brengt collecties voor mannen en vrouwen met de focus op knitwear. Alles wordt in Italië geproduceerd, het geboorteland van oprichter Francesco Nadalini. Hij runde tot voor kort het Italiaanse familiebedrijf: een van de grootse knitwearfabrikanten van Europa die voor alle exclusieve modemerken produceert. De look is tijdloos modern met Scandinavische invloeden.

Momoni

Momoni

Ook nieuw in het portfolio van Fashion Club 70 is het Italiaanse vrouwenmodemerk Momoni. Dat brengt een totaalcollectie voor vrouwen met een bohemian look. Het merk omschrijft het zelf als ‘relaxed elegance’. Creativiteit en vrijheid staan centraal bij het ontwerp, dus verwacht bijzondere combinaties van kleuren en prints.

Binnenkort presenteren we op textilia.nl nóg meer nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland.