TOP

Check deze 9 gemengde merken op Modefabriek

Hoewel Modefabriek geen aparte mannenmodesectie meer presenteert, is er genoeg mannenmode te vinden. Zo komt er een speciale afdeling voor merken die mannen- én vrouwenmode brengen. We lichten negen van deze gemengde merken uit, die nieuw zijn of iets nieuws te vertellen hebben.

Op zondag 9 en maandag 10 juli 2023 openen de deuren van Modefabriek in de RAI in Amsterdam. Deze editie is er geen aparte mannenmodeafdeling, maar wel een nieuwe sectie voor merken die een collectie voor mannen en vrouwen brengen. Hieronder zijn veel casual en denimmerken, maar ook designernamen. Denk aan merken als Karl Lagerfeld, Façonnable, Liu Jo Uomo, Dockers, CAT WWR, Hackett, Indicode, Scalpers, Wrangler, Malelions, Pepe Jeans en Reset. Ook de volgende negen mannen- en vrouwenmodemerken zijn de moeite waard om in de gaten te houden. Zij staan voor het eerst op Modefabriek, maken een comeback op de beurs of werken met een nieuwe vertegenwoordiging in Nederland.

Mustang            

Het Duitse jeansmerk Mustang bestaat al sinds 1932 en was een van de eerste Europese denimmerken. Mustang staat voor vrijheid met zijn wilde paard als logo en heeft dit diep in zijn DNA verankerd: True Freedom komt daarom ook terug in de marketingcampagnes. Hoewel het bedrijf dus allesbehalve nieuw op de markt is, ziet Mustang Modefabriek als het perfecte platform om de nieuwe richting van het merk op de Benelux-markt te introduceren en mensen te inspireren met de True Freedom mindset. De stand straalt het nieuwe Mustang uit.

Le Temps des Cerises    

Het Franse jeansmerk Le Temps des Cerises werd opgericht in 1998 in de geboorteregio van denim, rond Nimes in het Middellandse Zeegebied. In de loop der seizoenen is Le Temps des Cerises uitgegroeid tot een jeansspecialist voor vrouwen, mannen en kinderen met de Glam’Rock & Chic-collecties. Het merk is weer terug op Modefabriek omdat het merk zich verder wil ontwikkelen op de Nederlandse markt. Het merk heeft al een goede aanwezigheid in Europa (met name Duitsland en België) en wil de naamsbekendheid in Nederland vergroten.

Markup              

Het Italiaanse Markup kan worden gedefinieerd als een fashion-urban merk met een stijl en prijzen die voor iedereen toegankelijk zijn. De mannenlijn is voor een eigentijdse en dynamische man die altijd op zoek is naar nieuwigheid en met bijzondere aandacht voor detail. De vrouwenlijn knipoogt naar comfort met een vleugje glamour. Het Italiaanse merk wil verder uitbreiden in Europa en is nieuwe samenwerkingen gestart in Portugal, Spanje, Frankrijk, Griekenland en vanaf de zomercollectie 2024 is er een samenwerking met nieuwe agenten in Nederland en België.

Ellastiek             

In 2017 naaide Ella de eerste scrunchie op haar roze naaimachine in haar studentenkamer en lanceerde ze haar scrunchiemerk Ellastiek in Nederland. Nadat ze meer dan 50.000 stuks had verkocht, wilde ze meer kleurrijke ontwerpen maken en in mei 2022 werd de eerste kledinglijn gelanceerd. Die bestaat uit kleurrijke en opvallende co-ord setjes, die binnen no-time waren uitverkocht. Zangeres Maan werd met haar vriendinnen op Lowlands in een Ellastiek outfit gespot en laatste stond Suzan (van Freek) op het podium in een Ellastiek outfit. Om een serieuze stap maken naar wholesale is het merk een samenwerking met agentuur Maede Agency aangegaan.

The Jogg Concept           

The Jogg Concept is een betaalbaar, kleurrijk fashion-forward activewear merk, dat in 2021 werd opgericht en onderdeel is van DK Company. Het Deense merk brengt een sportief beeld in uitgesproken kleurstellingen. Omdat de vorige edities van Modefabriek een succes waren voor het merk, is het merk er deze keer weer bij. ML Agency Fashion is de agent voor Nederland.

JEF        

JEF is een Portugees merk gebaseerd op eenvoudige ideeën: kwaliteit, elegantie en comfort. Daarbij zijn culturele invloeden uit het Lusophone (gebieden waar de Portugese taal wordt gesproken) heel belangrijk. De kleuren groen, geel en rood van de vlaggen van de Portugeestalige landen spelen ook een belangrijke rol. Het merk exposeert voor het eerst op Modefabriek om de reikwijdte van internationalisering te vergroten. Het doel is om een nieuwe agent voor Nederland te vinden en het merk op deze markt te introduceren.

Marc O Polo                     

Marc O’Polo is het premium-lifestyle-merk uit Stockholm dat authentieke moderniteit combineert met Scandinavische eenvoud. Met een passie voor innovatie en natuurlijke materialen is het merk op weg naar een compleet duurzaam merk. Het merk wil zich richting de toekomst jonger, moderner, duurzamer en (weer) meer premium positioneren. Op de beurzen wil het merk retailpartners het resultaat van de grootschalige rebranding laten zien, die vorig jaar is ingezet. Het merk is zijn aanwezigheid in Nederland geleidelijk aan het uitbreiden, onder andere met een hybride showroom in Amsterdam en nieuwe winkels in Utrecht en Leidschendam.

Lee       

Met een rijke geschiedenis van 130 jaar wordt het Amerikaanse jeansmerk Lee gezien als een van de oudste jeanslabels ter wereld. De rijke geschiedenis aan denimdesigns inspireert het merk om te blijven innoveren waarbij de heritage wordt gerespecteerd. Het merk trekt steeds vaker op met zustermerk Wrangler, dat uit hetzelfde bedrijf komt (Kontoor Brands, daarvoor VF Corporation). Nieuw is het dual-branded winkelconcept waarvan al winkels zijn geopend in Berlijn, Keulen en Amsterdam en er meer moeten volgen in Europa.

Quotrell             

Met de gedachte om mensen te voorzien van fashionable en comfortabele kleding, is de oprichter van het Nederlandse merk Quotrell zijn kledinglijn begonnen. De inspiratie komt vanuit zijn jaren in het leger, waar kleding vooral functioneel en efficiënt moet zijn. Het merk is gebouwd op social media, waardoor het zo snel heeft kunnen groeien. Quotrell heeft veel uniseks items in de collectie én mix-en match sets. Quotrell richt zich op de festival boy (en girl). Nieuw is Quotrell Couture, een exclusievere lijn. Het merk wordt vertegenwoordigd door De Goede Labels in Tilburg.