TOP

Big Star terug in Nederland met webshop

Jeansmerk Big Star is na lange tijd van afwezigheid terug in Nederland. Stylist Maurice Suyderhoud is samen met reclamebureau Krachtstroom een webshop van Big Star voor de Benelux gestart.

Toen het Poolse jeansmerk Big Star is op zoek was naar een meer West-Europese uitstraling, gingen ze in zee met Maurice Suyderhoud en Krachtstroom. “We deden van alles: fotoshoots in het buitenland, de website ontwikkelen, brochures ontwerpen, noem maar op. Als je zo’n tijd met een merk bezig bent, ga je het waarderen en wordt het ook een beetje van jezelf. Big Star heeft zo’n 300 winkels in de hele wereld, maar niet één in Nederland. Wij vonden dat de kleding een mooie aanvulling op de Nederlandse mode zou zijn.”

Nederlandse selectie 

Voor de Nederlandse Big Star webshop maakt Suyderhoud elk seizoen zelf een selectie uit de 1000 stuks tellende collectie van het merk, die wordt gepresenteerd onder de noemer The Dutch Collection. “Het gaat bij Big Star om de details en de comfortabele stoffen. Denk aan een joggingvest met de ritssluiting overdwars in plaats van in het midden. Wij denken dat er een markt voor is in Nederland, omdat het grote publiek behoefte heeft aan lekker zittende kleding met leuke details. Daarnaast is het merk goed geprijsd.”

Stylingtips

Op de website worden wekelijks stylingtips gegeven, in combinatie met een set-aanbieding. Dat alles geshowd op ‘echte’ mensen in plaats van modellen. “Je ziet nooit hoe normale mensen die kleding dragen. Dat mis je als je met modellen bezig bent. Daarom showen echte mensen in de deal van de week een set kleding. Van onze automonteur tot de buurvrouw of de loodgieter.”

Gevonden worden

Suyderhoud en Krachtstroom vertegenwoordigen Big Star voor de gehele Benelux. Vooralsnog ligt de focus volledig op de webshop/online activiteiten, op termijn wordt uitgekeken naar bestaande winkelverkooppunten waar het merk een toegevoegde waarde heeft. “We zijn sinds begin januari live en zijn nu bezig om de webshop onder de aandacht te krijgen. Onder vrienden en bekenden loopt het al, maar nu moet het grote publiek volgen. We zijn bezig met Facebook en Twitter. We zien de webshop als een winkel in een achterafstraatje. Nu moeten we gevonden worden.”