TOP

Bestseller lanceert shop-in-shops in Nederland

Bestseller heeft besloten hun shop-in-shops naar Nederland te brengen. De Deense gigant lanceert voor elk van de tien labels een apart concept.

“Beleving is steeds belangrijker voor de consument en met de nieuwe shop-in-shops hopen we retailers die beleving te kunnen geven”, licht Ruth Uitewaal, manager shop-in-shops bij Bestseller, de lancering toe. Met de shop-in-shops mikt Bestseller op winkels van minimaal 350 m2 groot.

De tien labels van het bedrijf hebben elk een eigen concept met een passende uitstraling die binnen tien weken kunnen worden geplaatst. “De shops worden op maat gemaakt, passend bij de winkel. Wij leveren marketingmateriaal en support door bijvoorbeeld trainingen aan het personeel”, aldus Uitewaal.

De investering is volledig voor de detaillist en komt neer op zo’n 15.000 tot 20.000 euro, afhankelijk van het aantal vierkante meters. Volgens Uitewaal zal de ondernemer de investering tussen de twee en vijf jaar terugverdienen. “We zien bij retailers in het buitenland die onze shop-in-shop hebben geplaatst, de omzet per vierkante meter omhoog schieten.”