TOP

Inside Brands brengt Under Armour

Inside Brands is de nieuwe distributiepartner van Under Armour voor de Benelux. Met deze Amerikaanse fabrikant van functionele sportkleding, schoenen en accessoires heeft Inside Brands het merkenportofolio weer aangevuld na het vertrek van Mizuno.

Under Armour werd in 1996 opgericht door de huidige directeur, CEO en voorzitter van de raad van bestuur, Kevin Plank. Het snel groeiende sportmerk ontwikkelt sportkleding, sportschoenen en accessoires voorzien van baanbrekende technologieën om prestaties van atleten te verbeteren. Het merk ontwikkelt functionele sportartikelen in vele verschillende vormen voor vrijwel elk klimaat om atleten koel, droog en licht te houden.

Groei voortzetten

Rob Mekelenkamp, CEO van Inside Brands, is blij met de toevoeging van Under Armour aan het merkenportfolio. “Het is een belangrijke, grote wereldspeler die het totale bedrijf zal versterken.” In samenwerking met het Under Armour team zal Inside Brands sales- en marketingplannen, specifiek gericht op de Benelux, gaan ontwikkelen en uitvoeren.

 

Ook bij Under Armour is men tevreden. “Inside Brands is een gerenommeerde organisatie in de Benelux en haar ervaring en expertise zal ons helpen om onze groei in de Benelux voort te zetten”, aldus Blair Tripodi, General Manager van Under Armour. “We kijken uit naar een langdurige samenwerking waarvan beide partijen de vruchten zullen plukken.”

Under Armour is voortdurend bezig de wereldwijde aanwezigheid te vergroten. Het afgelopen jaar heeft het zich verbonden aan de Engelse Premier League club Tottenham Hotspurs en het Zweedse nationale ski team. Daarnaast is er een winkel geopend in Sjanghai.

Vertrek Mizuno

De komst van Under Armour valt samen met het vertrek aan van het merk Mizuno. Mizuno werd de afgelopen twaalf jaar door Inside Brands vertegenwoordigd in Nederland. Om de markt verder te kunnen penetreren en om het merk naar een hoger niveau te tillen, heeft Mizuno besloten om per 1 januari 2012 zelf in deze markt te gaan opereren. Nederland wordt gezien als een strategische locatie voor de Europese handel.