TOP

WFC breidt uit met mannenmode

Het World Fashion Centre in Amsterdam is van plan uit te breiden met mannenmode. Het modecentrum biedt binnenkort zeven flexibele showrooms voor mannenmodelabels.

Het World Fashion Centre (WFC) presenteerde de toekomstplannen tijdens een netwerkborrel met het thema ‘Herenmode: the secret to success’. Gastsprekers Menno van Gelder (managing director bij Focus Brands), fashion designer Mevan Kaluarachchi en retailer Frans Boone spraken onder andere over de manieren waarop ondernemers in de mannenmode elkaar in de toekomst meer kunnen versterken.

Zeven showrooms

Tijdens de bijeenkomst, die samen met het Entreprise Europe Network werd georganiseerd, kondigde het WFC aan dat de vierde verdieping binnenkort wordt omgebouwd tot een afdeling gericht op mannenmode. De verdieping biedt straks met flexibele showrooms ruimte aan zeven mannenmodelabels. Het plan is om op termijn ook de tweede en derde verdieping hierbij te betrekken.  Het WFC heeft meer plannen voor vernieuwing. Zo is de tiende verdieping sinds kort ingericht voor startende ondernemers, die hier tegen een gunstige huurprijs een tijdelijke showroom kunnen huren. Ook de centrale hal wordt onder handen genomen.