Topman opent flagshipstore in Amsterdam*
De winkel aan de Amsterdamse Kalverstraat heeft een oppervlakte van 1170 m2 en is verdeeld over drie etages. Op de begane grond en de eerste verdieping wordt de Topshop-collectie verkocht, de benedenverdieping is alleen voor mannen. Ter viering van de opening zijn een aantal Amsterdamse limited editions uitgebracht.
Exclusieve items
De limited editions voor Topman bestaan uit vijf exclusieve items, die een eer bewijzen aan de stad Amsterdam. Ook brengt Topman voor de gelegenheid
een tas uit met de Nederlandse designer Michael van de Hamm, waar het merk eerder ook mee samenwerkte. Deze keer is één van zijn iconische prints gebruikt voor een limited edition canvas tas ter viering van de opening. Daarnaast richt Topman zich op een uitgebreid denim aanbod, een eigen pakkenlijn en een trendcollectie met een casual focus.
Internationale expansie
De Britse keten heeft in totaal 319 winkels in het Verenigd Koninkrijk en 137 internationale franchise-winkels in 40 landen. Tot nu toe had Topshop alleen in de VS eigen internationale flagshipstores. Volgens Sir Philip Green, voorzitter van de Arcadia Group (eigenaar van Topshop) is Amsterdam de perfecte stad om een verdere expansie op het Europese vasteland uit te rollen. “Amsterdam is een stad met een internationale uitstraling, een bloeiend mode-centrum en een stijlbewuste consument,” aldus Green.