TOP

Pyjama maakt comeback

Zacht en lekker warm: de pyjama. Doordat steeds meer mensen zich na een dag werken thuis op de bank nestelen, is de verkoop van dit kledingstuk de afgelopen negen jaar met vijf procent gestegen. Dit meldt de Daily Mirror.

“Mensen zijn op zoek naar een ‘derde garderobe’ die ze ‘s avonds thuis na een werkdag kunnen dragen voor zij naar bed gaan”, aldus marketinganalist Tamara Sender in de Britse nieuwskrant Daily Mirror. “Daarnaast zorgen koudere winters en warmere zomers ervoor dat mensen meer verschillende soorten nachtkleding kopen.”

Vaker thuis
Experts zeggen dat de stijging van negen procent komt doordat mensen ‘s avonds vaker thuis blijven en omdat ze vaker vanuit huis werken. Tien jaar geleden droeg dertig procent van de mannen en vrouwen een pyjama. Nu draagt één op de drie mannen een warm huispak en hult 50 % van de vrouwen zich dagelijk in een pyjama. Ook de Nederlandse bodyfashiontrendwatcher Marian de Ruyter ziet een toenemende populairiteit van loungewear. “Tijdens de afgelopen beurzen in Parijs was de lingeriehal omgetoverd tot een loungeriehal met de nieuwste trends op het gebied van vrijetijdskleding. Hierdoor zie je dat loungewear steeds populairder wordt, aldus de Ruyter.”

Pyjama sexyer dan lingerie
Vrouwen die geen huispak aantrekken omdat ze denken dat hun partners dit onvrouwelijk vinden, kunnen meteen naar de winkel rennen. Uit Brits onderzoek blijkt dat mannen een pyjama juist sexyer vinden dan kanten lingerie.