TOP

Onderzoek: top tien meest digitale modemerken

Wie heeft de meest innovatieve website, wie heeft de meeste volgers op sociale netwerken en wie heeft de beste digitale marketing? Dat onderzocht L2, een denktank voor digital innovatie van de New York University. Het resultaat kun je zien in deze top tien meest digitale modemerken.

Burberry valt het meest op in de online wereld. Dit blijkt uit onderzoek van de denktank L2 van de New York University.

Vooral de nieuwe Tweetwalk van het merk werd geprezen. De Tweetwalk is speciaal voor Burberry’s twitteraars in het leven geblazen. Het werkt als volgt: de volgers van Burberry krijgen vlak voordat modellen van een show de catwalk oplopen, al exclusief foto’s te zien. Zij konden de zomercollectie 2012 dus nog voor het grote publiek in de zaal bekijken.

Ook de website van het luxemerk valt op door de 3D functie waarbij je de outfits 180 graden kunt laten roteren en veel livestreams ziet. Dat Burberry populair is, blijkt uit het aantal leden op Facebook dat er inmiddels 8.800.000 zijn.

L2 onderzocht de websites, digitale marketing, social media en mobiele media van 49 modelabels. Givenchy, Prada en Manolo Blahnik stellen volgens de onderzoekers het meest teleur.

De top tien merken die het beste online presteren:

  1. Burberry
  2. Kate Spade
  3. Coach
  4. Gucci
  5. Dolce&Gabbana
  6. Tory Burch
  7. Ralph Lauren
  8. Hugo Boss
  9. Louis Vuitton
  10. Michael Kors