TOP

Modeketen WE ontwikkelt winkelconcept met architect van Colette

Modeketen WE lanceert een compleet nieuw shopconcept in Nijmegen. In deze winkel komen volgens ceo Wouter Kolk mode en lifestyle samen. De winkel opent volgend voorjaar de deuren.

Voor de ontwikkeling van het nieuwe concept nam WE het Japanse architectenbureau Wonderwall, bekend van Uniglo en Colette in Parijs, in de arm. Naast kleding zullen er ook diverse lifestyle producten te koop zijn. Ceo van WE Wouter Kolk, meldt in een interview met Textilia (nummer 47/48) hierover: “De nieuwe winkel moet het gevoel creëren van de ‘derde plek’, waar mensen naast thuis en werk het liefst hun tijd willen doorbrengen. Een plek waar je graag naar toe gaat, rond kijkt, geïnspireerd wordt, een praatje kunt maken met het personeel en andere klanten. Een plek, waar WE meer van zichzelf kan laten zien; waar life & style samenkomen.”

Klantenonderzoek
Uit een klantenonderzoek dat WE deed, bleek dat consumenten WE betrouwbaar en degelijk vinden, maar dat hun affiniteit met de winkel laag is. “We zijn te onzichtbaar en maken te weinig statement”, geeft Kolk in het interview aan, “Ik zou dan ook voor WE de zichtbaarheid willen verhogen: de visible man worden.” Met het nieuwe concept in Nijmegen lijkt WE hiermee hard aan de weg te timmeren.

Het Japanse architectenbureau Wonderwall staat bekend om de bijzondere concepten, zoals Uniqlo en Colette in Parijs en de Busy Work Shop in Londen.