Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

MS Mode opent nieuw winkelconcept in Mall of the Netherlands

Onlangs opende MS Mode een nieuw winkelconcept in winkelcentrum Mall of the Netherlands in Leidschendam. De keten richt zich op betaalbare mode voor de maten 40 tot en met 54 en hoopt met dit concept een optimale bezoekersbeleving te creëren. Textilia sprak hierover met Fleur Olsthoorn, international visual merchandise & store concept coordinator van MS Mode.

Wat is er zo bijzonder aan dit concept?

“The Mall of the Netherlands is een locatie waar veel internationale retailketens flagshipstores openen. MS Mode mag hier dan ook niet ontbreken. Om onszelf te onderscheiden hebben we het winkelconcept van de binnenkant door vertaald naar de pui aan de buitenkant. De pui laat zien wie we zijn en waar we voor staan; onderscheidend, eigen en opvallend. De pui heeft enorm veel trekkracht door de opvallende hoogte van zo’n 8 meter, de witte kleur en het vele glaswerk.”

‘De hoge pui is een trekker en zorgt ervoor dat mensen een kijkje komen nemen’

Fleur Olsthoorn, MS Mode

Wat is er anders vergeleken met de oude opzet?

“In het nieuwe winkelconcept staat inspiratie centraal. De winkel maakt gebruik van setpresentatie, hiermee presenteren wij verschillende kledingsets in de winkel aan de klant. Daarmee helpen we ze bij de maken van een keuze en stimuleren we de klant om een gehele set te kopen. En het winkelconcept is aangesloten op de assortimentstrategie. Met deze strategie focussen we ons voornamelijk op onze verschillende brandlabels. Ieder brandlabel heeft een andere look & feel en het winkelconcept laten we daarop aansluiten. Door middel van de vele inspirerende corners kan de klant goed kan navigeren naar de verschillende sublabels en smaakniveaus.”

Tekst gaat door onder de foto’s

Wat merken consumenten van de bezoekersbeleving?

“In de winkel zijn verschillende materialen gebruikt om de corners te creëren die onze klant navigeren. Alle materialen zijn vernieuwend en sluiten aan bij het idee van een huiselijke gevoel. Naast de materialen sluiten de communicatie-uitingen in deze winkel aan bij onze branding. Op digitale borden zijn campagnes te zien die aansluitend bij onze attitude. De winkel heeft grotere paskamers met aansluitend een toegevoegde corner voor de shapewear collectie. De denimarea is daarnaast ook heel prominent aanwezig in de winkel. Op deze manier laten we zien dat we nummer één zijn op het gebied van curvy denims. Het eigen denim label Magic Simplicity hebben we hier dan ook duidelijk zichtbaar gemaakt.”

Zijn er al plannen om dit concept toe te passen op andere vestigingen?

“Het plan is inderdaad om dit nieuwe concept door te trekken naar nieuwe winkels. Welke vestigingen dit zullen zijn is nog niet bekend. De klanten reageren in ieder geval al erg enthousiast op de nieuwe opzet, voornamelijk de hoge pui is een trekker en zorgt ervoor dat mensen een kijkje komen nemen.”