TOP

Modefabriek krijgt onderscheiding van CBW-Mitex

Maandagochtend werden de organisatoren van de Modefabriek in de Amsterdamse RAI onverwacht gefêteerd met een onderscheiding. Jacqueline Arnoldy, branchemanager dames- en herenmode van CBW-Mitex reikte voor het eerst de CBW-MITEX Booster uit.

Deze onderscheiding wordt enkele keren per jaar uitgereikt aan mensen of organisaties in de mode- en woonbranche. Omdat op dit moment alweer de dertigste editie van de Modefabriek plaatsvindt, ontvingen de organisatoren de Booster.

Art-director Caroline Krouwels, managing director Lucel van den Hoeven, chief sales officer Rick van Rijthoven, allen van de Modefabriek, en Anne-Claire Petit, art-director van de Kleine Fabriek, namen de CBW-MITEX Booster in ontvangst.

Trots
“Het is fantastisch dat al dertig seizoenen lang de Nederlandse retailer zich in eigen land kan oriënteren op de nieuwe collecties. Met 600 nationale en international labels, met prikkelende presentaties en met extra ruimte voor high-end fashion is de beurs ook deze editie weer top. De Modefabriek heeft allure en daar we mogen als retailers trots op zijn,”vindt Jacqueline Arnoldy.

“Je vindt er de goede mix van mannen- en vrouwenmode, niche labels en grote merken en bovendien is het prachtig dat je geen grote kosten hoeft te maken voor een gedegen en professionele impressie van het nieuwe seizoen in eigen land”

Serieus
Jacqueline Arnoldy voegt er aan toe: “Als brancheorganisatie vertegenwoordigen we 13.000  modewinkels in ons land. De Modefabriek is voor de ondernemers en zijn verkoopteam een geweldig podium om alle noviteiten van het nieuwe seizoen alvast te beleven. Het bevordert de professionaliteit in de branche. Het is daarom geweldig te zien dat retailers uit alle hoeken van ons land zelfs samen met hun medewerkers per bus als gezamenlijke oriëntatietrip naar de Modefabriek afreizen. De beurs is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een  niet te missen tweedaags mode-evenement, waarbij er ruimte blijft voor serieus zaken doen. Dat laatst spreekt retailers natuurlijk bijzonder aan.”

De oriëntatie op het nieuwe seizoen wordt voor de retail steeds belangrijker, ziet Arnoldy. “De consument is, als het over mode gaat, bovengemiddeld goed geïnformeerd, via online kanalen. “Het wordt dan des te belangrijker om een gevarieerd en vernieuwend aanbod in te kopen.”