TOP

Interview: Romeyn over winkelopening Hackett

Het dandyachtige mannenmodelabel Hackett opende 12 oktober de eerste winkel in Amsterdam. Wij spraken hierover met de exploiteurs Henk en Marco Romeyn.

Waarom kozen jullie voor een eigen winkel?

“Er was duidelijk behoefte aan een echte Hackett winkel waarbij de totale collectie in een echte Hackett omgeving getoond kan worden. We kozen trouwens voor Amsterdam omdat de eerste Hackett Store gewoonweg in de hoofdstad moet zitten. Bovendien wordt het merk in Amsterdam reeds goed verkocht en zijn er veel consumenten die in een Hackett winkel in Nederland in plaats van het buitenland willen kopen. Wij hebben lang gezocht naar een geschikte locatie. De Cornelis Schuytstraat geeft het gevoel van de Bleeker Street in New York en Hackett past uitstekend bij de beleving van deze buurt. Het hart van Amsterdam Zuid is levendig, jong en klassiek, chic en meer op de locale bevolking gericht dan alleen maar op toeristen. De omringende winkels en restaurants zijn allemaal van een hoog niveau of je er nu komt voor een mooi boeket bloemen of voor een smakelijke zakenlunch.”

Hoe ziet de winkel er uit?
“De winkel is ingericht op een loftachtige manier met grote, hoge kasten tot aan het plafond, een stoere vloer en wanden die bekleed zijn met ‘bookpages’ . Het is volgens de laatste Hackett principes gestyled met veel boeken, kunst en authentieke meubels. Alle thema’s worden getoond, van Aston Martin, Rally , Klosters tot Mayfair. Beneden is de formal wear afdeling met pakken, jassen en dress shirts. De winkel is gevestigd in een mooi pand midden in de straat, niet te klein en niet te groot. Het is een intieme, huiskamerachtig winkel, achter de balie worden zwart-wit films als ‘The Avengers’ en ‘The Saint’ getoond.”

Hoe verkoopt het merk in Nederland?
“Het merk wordt goed verkocht en elk seizoen groeit het aantal verkooppunten. Alle productgroepen scoren goed van de jasjes, bonnetterie, shirts tot de sokken. Hackett wordt zowel door een jong als een wat ouder publiek gekocht. Wij vertrouwen erop dat het merk snel de internationale markt verovert en een belangrijke positie inneemt in het herenmodesegment. Alles wijst erop dat het merk groot wordt, de middelen zijn er, de organisatie staat en de mensen achter het merk zijn zeer bekwaam. De ambitie van de Spaanse investeringsmaatschappij Torreal en de ervaring van dit bedrijf als (mede)eigenaar van Tommy Hilfiger en Pepe Jeans, speelt daarbij een grote rol.

Zijn er nog meer plannen met Hackett?
“Er zijn zeker meerdere plannen met Hackett in Nederland, zoals shop in shops naast die van de Bijenkorf en Maison de Bonnetterie. Ook sluiten wij meerdere Hackett winkels niet uit, maar eerst moet de omzet in de Cornelis Schuytstraat goed zijn voordat wij er meerdere openen.

 

Bekijk hiernaast de foto’s van de opening op 12 oktober.