TOP

Hoe gaat het met Marlies Dekkers?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het bodyfashionsegment onder de loep. Deze maand spreken we met la Dekkers herself.

Aantal leveringen: Vier keer per jaar: spring, summer, fall en winter.
Aantal collecties: Voor marlies|dekkers: per levering zes collecties, voor Undressed by marlies|dekkers drie vaste collecties: Dame de Paris, Space Oddysey en Triangle, plus nog twee collecties per seizoen.
Collectieopbouw: marlies|dekkers lingerie en swimwear, Undressed by marlies|dekkers lingerie.
Segment: Midden-hoog

Hoe lang bestaat het merk Marlies Dekkers nu?
We hebben inmiddels de volwassen leeftijd van 18 jaar bereikt.

Welke doelen zijn er behaald sinds de lancering?
marlies|dekkers is inmiddels een internationaal erkend merk, met veel internationale celebrity followers zoals Lady Gaga, Britney Spears en Victoria Beckham. Ook hebben we inmiddels elf eigen marlies|dekkers stores, meer dan 1000 verkooppunten wereldwijd en werken er ruim 160 mensen voor marlies|dekkers. Maar het belangrijkste: er zijn inmiddels veel vrouwen die de schoonheid van zichzelf hebben ontdekt door middel van de lingerie en in het leven staan met zelfvertrouwen.

Welke punten verdienen nog de aandacht?
De aanhoudende groei in het buitenland.

Hoe zou je de merken kunnen omschrijven?
marlies|dekkers is high end design, storytelling, exclusief, luxueus en innovatief. De collecties komen uit als limited editions. De ontwerpen en stoffen zijn van de hoogste kwaliteit, met een perfecte pasvorm. Undressed by marlies|dekkers is trendy, cool en edgy met sterke grafische lijnen en missiegedreven. Het bestaat uit bestellers uit de archieven van de afgelopen 18 jaar.

Wat is de kracht van het merk?
Mijn slogans zijn: dare to be, dare to dream en dare to grow. De vrouwen die het dragen voelen zich hiertoe aangesproken en vormen een community. De innovatieve ontwerpen, de verschillende shapes en de perfecte pasvorm doen de rest.

Wat was het belangrijkste dat het merk heeft meegemaakt sinds de lancering?
Er zijn zoveel dingen gebeurd sinds de lancering. Bijvoorbeeld toen in 2002 mijn eerste winkel open ging in Antwerpen, ik heb ook prijzen mogen ontvangen zoals toen ik zakenvrouw van het jaar van Prix Veuve Clicquot werd in 2007, internationale erkenning door bijzondere en sterke vrouwen die mijn ontwerpen dragen (Fergie, Rihanna, Britney Spears en Victoria Beckham) maar ook juist vrouwen die dachten dat ze zich nooit aangesproken zouden voelen tot onze filosofie en onze inzet tegen borstkanker. Nu speelt de splitsing van het merk in marlies|dekkers en Undressed by marlies|dekkers: allemaal bijzondere en belangrijke gebeurtenissen.

Hoe verloopt het inkoopseizoen?
We gaan inmiddels alweer bij twee grote belangrijke klanten verkopen, namelijk Selfridges in Londen en Illum in Kopenhagen, en daar ben ik hartstikke trots op.

Wat kun je vertellen over de nieuwste collectie(s)?
De overkoepelende inspiratie voor marlies|dekkers fall en winter is de muze. Terwijl fall is geïnspireerd op mijn persoonlijke muze, een belangrijke man in mijn leven, is de wintercollectie geïnspireerd op sterke vrouwen uit het verleden die daadwerkelijk iets hebben betekend voor andere vrouwen en daardoor als mijn muze fungeren. De collectie is vernieuwend en verrassend qua vorm, materiaal en kleur. Ieder half jaar komt er een thema huisstijl voor de luxueuze verpakking om het geheel helemaal af te maken.

Wat voor soort vrouw is de Marlies Dekkers vrouw?
De marlies|dekkers vrouw is een vrouw die zich aangesproken voelt tot zelfvertrouwen, kracht en zelfontplooiing, die haar vrouwelijkheid omarmt en haar dromen durft te volgen. Met mijn merk wil ik authenticiteit en creativiteit stimuleren.

Hoeveel verkooppunten zijn er nu nationaal/internationaal?
We hebben elf eigen marlies|dekkers stores en 800 verkooppunten in twintig landen.

Wat willen jullie de komende tijd realiseren?
We willen ons internationale succes uitbouwen zodat nog meer vrouwen hun kracht kunnen ontdekken.

Wat is jouw persoonlijke favoriete item uit de nieuwste collectie(s), waarom juist deze?
Mijn favoriete lijn uit de nieuwe Fall collectie is de Florence body. Florence is de stad waar ik mijn muze voor het eerst heb ontmoet.

Op welke manier heeft de economische recessie invloed op het merk?
marlies|dekkers bruist van de energie en creativiteit en we komen met meer vernieuwing dan ooit. De consument wil verrast worden en daar zorgen wij voor.

Voor meer informatie (consument): www.marliesdekkers.com en (detaillist) orders@marliesdekkers.com.