TOP

Hoe gaat het met Ducky Beau?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal het Nederlandse baby- en kinderkledingmerk Ducky Beau dat voor komend seizoen de maatserie heeft vergroot.

Land van herkomst: Nederland

Merk: Ducky Beau

Sinds wanneer in Nederland: 1998

Prijzen (winkelverkoop): vanaf 13,95 tot 34,95

Maten: voor meisjes en jongens van maat 50 tot en met 104

Gesproken met: Yvonne Puts

 

Hoe is het sinds jij aan het roer staat met Ducky Beau gegaan?

“Eigenlijk heel goed. We hebben een duidelijke lijn in de styling aangebracht en een luxe afwerking gecombineerd met concurrerende prijzen. Daar wordt goed op gereageerd. Dat blijkt wel uit het feit dat er vraag is gekomen van onze klanten om de maatbalk door te trekken.”

 

Wat is de kracht van Ducky Beau?

“We hebben laatst een enquête onder een aantal klanten gehouden. Daar zijn drie dingen uit naar voren gekomen: Ducky Beau wordt ervaren als een collectie met een zeer hoge kwaliteit en een verfijnd afwerkingsniveau en we hebben een eigen, maar commerciële signatuur. Ten tweede wordt Ducky Beau gewaardeerd om de perfecte pasvorm en ten derde genereert de collectie een goede doorverkoop.”

 

Wat is het nieuws?

“Op verzoek van klanten hebben we onze maatbalk doorgetrokken. Dit seizoen hebben we naast onze babycollectie een speciale kindercollectie vanaf maat 68 tot en met maat 104.”

 

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?

“Ongeveer 200 in Nederland, 400 in het buitenland. We krijgen spontaan aanvragen om shops te plaatsen bij gerenommeerde warenhuizen in diverse Europese landen. Of we dat gaan doen weet ik nog niet. Eerst wil ik er zeker van zijn dat onze Nederlandse klanten perfect tevreden zijn. Bovendien kunnen we in Nederland ook nog groeien.”

  

Wat staat er het komende half jaar op de planning?

“Uit onderzoek onder klanten en consumenten bleek dat men een heel duidelijk imago bij Ducky Beau had. Dat imago was vooral gebaseerd op een klein deel van onze collectie. In onze communicatie vertaalden we dat onvoldoende sterk en eigenzinnig. Voor het komende seizoen hebben we daar een grote stap in gezet en laten we van ons horen.”