TOP

Hoe gaat het met Blue Rebel?

Regelmatig neemt Bengels een nieuw merk in het kindersegment onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?' Ditmaal het kinderjeanslabel Blue Rebel.

Land van herkomst: Nederland
Merk/importeur/agent: Blue Rebel
Sinds wanneer in Nederland: 2010
Prijzen (winkelverkoop): jeans voor € 39,95, 44,95 en 49,95, tees van €19,95 – €24,95
Maten: voor jongens en meisjes in maat 104 tot en met 164 (4 – 14 jaar). Daarnaast is er een beperkte collectie logo tees lange mouw en korte mouw in aansprekende kleuren.
Gesproken met: Natasja Scholte

Hoe is het de afgelopen tijd met Blue Rebel gegaan?
“Het is een gekkenhuis geweest. We kijken terug op een introductie die onze verwachtingen heeft overtroffen. Veel mensen die nieuwsgierig waren geworden door onze campagne in de weken voorafgaand aan de beurs, zijn komen kijken. Op de beurs zijn we dan ook enorm druk bezocht.  De eerste levering die in de 1e week van maart naar de winkels is geleverd wordt al goed gekocht door de consument. De collectie voldoet dan ook perfect aan de verwachtingen van de inkopers.”

Wat is de kracht van Blue Rebel?
“Blue Rebel maakt ontzettend lekker uitziende jeansbroeken in authentieke wassingen met authentieke details. Dat maakt hebberig. De packaging, labeling en wassingen prikkelen zowel de retailer als de consument, en de prijs is daarbij een aangename verrassing. Onze kracht is ook het compacte pakket. Je hoeft als inkoper slechts een paar keuzes te maken en dat is het dan. We werken kort op de markt. Orderen in januari & februari is maart in huis. De minimale bestelling is 66 broeken, dat kost je zo’n 1200 euro inkoop. Nabestellen van de fast-movers kan daarna per stuk. Wij zorgen er voor dat er voldoende op voorraad is om dit te doen en anticiperen door de goed lopende fits & wassingen continu aan te vullen. Wij geloven dat ook in de kindermode voor jeans de life-cycle voor hardlopers langer dan 1 seizoen duurt en het zou zonde zijn om dit uit het oog te verliezen.

Maakt de recessie het moeilijker om er tussen te komen als merk?
“De goede prijssetting maakt dat de lancering van Blue Rebel heel goed getimed lijkt, dus we hebben er geen last van. Men is bereid is iets nieuws te proberen als het er appetijtelijk uit ziet, de prijszetting ok is, en de margecalculatie die wordt geboden op z’n zachtst gezegd prikkelt! Er werd een aantal nieuwe labels gelanceerd begin dit jaar, maar zoals wij het hebben gedaan slaat het goed aan.”

Hoeveel verkooppunten zijn er nu in Nederland en daarbuiten?
“We wilden door mailings, op de beurs te staan, en klanten in het land te bezoeken, in het 1e half jaar 70 nieuwe klanten trekken en dat is ons nu al gelukt. Ook in het buitenland is er al veel belangstelling. Blue Rebel komt o.a. te liggen bij het KaDeWe in Berlijn en bij nog een aantal gerenommeerde klanten in Duitsland en België. “

Wat staat er het komende half jaar op de planning?
“We zullen eerst de instore presentatie verder gaan ondersteunen. We sturen onze klanten ondermeer schaplegggers en showcards. We willen daarmee de zichtbaarheid in de winkel vergroten en de consument meer prikkelen. In de tweede helft van dit jaar willen we onze aanwezigheid in het buitenland verder uitbreiden en willen we de naamsbekendheid onder de consument vergroten. Voor nu zorgen we er voor dat de winkelier zijn schap gevuld kan houden met de beste fits en de beste wassingen. Natuurlijk werken we ook al aan de leveringen voor het najaar waarbij een aantal nieuwe fits & wassingen aan het programma zal worden toegevoegd, gebaseerd op het beste van de actuele trends. Ook willen we de retailer straks op de beurs een indruk geven van wat zomer 2011 in petto heeft voor Blue Rebel!”