TOP

Deze 8 kindermodemerken staan op Modefabriek

Het kindermodeplatform Modefabriek x Drive Inn Junior dat afgelopen winter op Modefabriek werd gelanceerd krijgt deze zomer een vervolg en wordt zelfs iets groter. We pikken er 8 kindermodemerken uit om in de gaten te houden.

Drive Inn Junior is ontstaan uit een samenwerkingsverband van de kindermodeagenturen M-Agency en Hop Agenturen, die sinds 2018 het evenement Drive Inn Junior organiseren. Hierbij openden een aantal kindermodeagenturen hun showroom op verschillende locaties in Brabant. In januari 2023 kreeg dit initiatief een vervolg met een eigen area op Modefabriek, waar rond de twintig kindermodelabels hun nieuwe collecties laten zien. Komende zomereditie wordt deze area zelfs nog iets groter. We tippen 8 kindermodemerken om hier even te gaan bekijken.

AO76   

Het Belgische kindermodemerk AO76 stond vroeger ook op Modefabriek, toen het nog een vrouwen- en kindermodemerk was. Toen het merk zich volledig ging focussen op kindermode kon het merk tot zijn spijt niet meer terecht op Modefabriek. Nu er een kindermode-area doet AO76 met het oog op de expansieplannen voor Nederland graag weer mee. Voor 2024 ligt de focus van het merk namelijk op de bestaande markten met op de eerste plaats Nederland. Het merk heeft een stijlevolutie doorgemaakt de laatste jaren en richt zich op kinderen en tieners. Deze switch levert de nodige interesse van nieuwe en oude klanten op.

Arsène et les Pipelettes              

Arsène et les Pipelettes is een Frans designermerk van baby- en kinderkleding en -accessoires in een ecologisch verantwoorde transitie. Meer dan zestig procent van de collecties is gemaakt van ecologisch verantwoorde materialen en een kwart is GOTS-gecertificeerd. Het merk brengt creatieve en fantasierijke mode voor kinderen met een knipoog naar de Baskische oorsprong. Arsène et les Pipelettes is nieuw bij M-agency. Het merk heeft ook een vrouwenlijn onder de naam A.P. Woman.

Ballin

Ballin Amsterdam is het sportieve broertje van Purewhite, dat het merk in 2019 overnam van oprichter Auke de Geus. Ballin vertegenwoordigt een levensstijl die diversiteit viert en de straatcultuur omarmt waarbij de inspiratie uit Amsterdam komt, waar het merk is opgericht. Het streetwearmerk streeft naar verbinding met gelijkgestemde individuen. Daarmee wil het merk verder gaan dan de oppervlakkigheid van materiele luxe. De kindermodelijn is een directe vertaling van de volwassen lijn.

Blue Rebel        

Blue Rebel is een denimmerk met Amsterdamse roots voor actieve en ‘rebelse’ kids in de maatgroep 104-176. Blue Rebel streeft ernaar volwassen mode naar een jongere generatie te brengen. Het merk ontstond in de jaren negentig. De oprichters misten spannende en creatieve jeansmerken voor kinderen. Na een aantal seizoenen van afwezigheid bliezen enthousiaste denim- en kids-specialisten uit Amsterdam het merk in 2020 weer nieuw leven in. Naast denim biedt Blue Rebel ook een totaalcollectie aan met sweaters, tees, non-denim en fancy items. Deze zomer staat Blue Rebel voor het eerst op Drive Inn/Modefabriek.

Bold

Het Nederlandse merk Bold brengt sustainable streetwear met als slogan: You Were Not Born To Be Basic. You Were Born To Be Bold (brutaal). En de collectie is dan ook een tikkeltje brutaal. Na een mannen- en vrouwenlijn komt er nu ook een kindermodelijn. De nieuwe kindermodecollectie is dit seizoen op Drive Inn Junior op Modefabriek te bewonderen. Het merk is duurzaam en probeert de voetafdruk die het achterlaat te verkleinen. Tien procent van de winst wordt gedoneerd aan innovatieve projecten die bijdragen aan een betere wereld en een duurzame manier van leven. Het kindermodemerk is nieuw bij Mauriks Mode Agenturen.

EMC

Eenvoudig, essentieel en bewust: dit zijn de sleutelwoorden van het Italiaanse kindermodemerk EMC (Everything Must Change). Dat uit zich in comfortabele kleding die lang meegaat, waarbij fijn maatwerk wordt gecombineerd met de laatste trends. Trendy kleding met een eenvoudige stijl en op een ethische en duurzame manier geproduceerd in Europa. De Atelier-lijn is gewijd aan speciale gelegenheden, met kostbare stoffen en speciaal maatwerk. Het merk is nieuw op de Nederlandse markt en kiest daarom voor deelname aan Modefabriek.

Levi’s                                   

Het wereldberoemde jeansmerk Levi’s vertaalt de filosofie sinds 2005 naar het universum van het kind en de tiener, met respect voor de codes van Levi’s en de slogan ‘Quality never Goes out of Style. De authentieke stijl en de kwaliteit waar het merk bekend om staat is ook terug te vinden in de kinderlijn.

MC2 Saint Barth

De collecties van het Italiaanse kindermodemerk MC2 Saint Barth zijn ontstaan op het eiland Saint Barth, dat bekend staat om de Caribische flair. Hierbij zijn de oprichters Max Ferrari en Raffaele Noris geïnspireerd geraakt door de levendigheid en de kleurrijke sfeer van het eiland. Het merk vertegenwoordigt een Caribische lifestyle die voornamelijk bestaat uit tropische kleuren en opvallende prints. Denk hierbij aan zwemkleding, accessoires en bijpassende kleding om je sets compleet te maken. Hop Agenturen vertegenwoordigt het merk in Nederland.