TOP

Hoe gaat het met Blend?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het jeanssegment onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we op Bread & Butter met Ed Renner, de nieuwe directeur van het Deense merk Blend, dat nogal wat veranderingen achter de rug heeft.

Labels: Blend voor mannen en Blend She voor vrouwen

Land van herkomst: Denemarken

Agent in Nederland: Fancy Farmers

Collectie: totaalcollectie, jeans gerelateerd

Winkelverkoopprijzen: middensegment

 

Hoe gaat het?

Ed Renner: “Blend heeft een moeilijke tijd achter de rug, met een val in omzet. Dat speelde eigenlijk in alle landen. Er is al een en ander veranderd. Zo hebben we sinds twee seizoenen een nieuwe agent in Nederland, waardoor we de distributie anders kunnen aanpakken. Ook is de collectie meer ontwikkeld van casual/sport naar fashion.”

 

Wat is de kracht van het merk?

“De collectie is met 350 stuks erg groot, daar kunnen we veel meer mee doen. Nu ligt de core business bij 80 stuks. Dat is zonde. Daarnaast is het prijsniveau een erg sterk punt, Blend kan het betaalbare aanvangsmerk in de winkel vormen. Voor €49,95 heb je een jeans. Daarnaast werken we niet met pakketten en verplichte afnames, iets wat veel winkeliers fijn vinden.”

 

Hoe gaat het in Nederland?

“Er is door de agentenwisseling wel wat onrust ontstaan, maar de nieuwe agent Fancy Farmers heeft het merk goed neergezet. In Nederland zijn nu 80 verkooppunten voor Blend en 120 voor Blend She. Voorheen lag het merk meer in winkels in het middensegment, dat moet iets opschuiven naar het middenhoge segment.

 

Wat staat er het komende half jaar op de planning?

“Ik kom over ongeveer twee maanden met een plan over waar we heen gaan met Blend. De grootste veranderingen moeten nog komen, zowel op organisatorisch gebied als wat betreft de collectie. We gaan veel van ons laten horen, op alle manieren.”

 

Houd Textilia in de gaten voor de plannen van Ed Renner met Blend!