TOP

Cimarron maakt comeback

Het Franse jeansmerk Cimarron keert terug op de Nederlandse jeansmarkt. Lange tijd was het stil rond het merk dat begin jaren negentig razend populair was vanwege de stretchbroeken. Vanaf zomer 2012 liggen deze weer in Nederlandse winkels.

Cimarron werd door de Nederlandse distributeur Bogaard – Donovan gelanceerd op de afgelopen Modefabriek, waar het volgens de distributeur positief werd ontvangen. De gekleurde slimfits en chino’s (in wel 20 verschillende kleuren!) uit de zomercollectie 2012 sluiten dan ook goed aan op het huidige modebeeld.

Surteint

Cimarron bestaat sinds 1979 en is van oorsprong een Spaans merk. Het werd destijds gelanceerd door het moederbedrijf van Lois Jeans. In de jaren tachtig kreeg het merk een make-over door de Franse designer Jean Elbaz; het werd vrouwelijker, sexy en glamourous. Handelsmerk waren de jeans en jacks van ‘surteint’, een superzachte geverfde denim, uitgevoerd in ontelbare kleuren, die eind jaren tachtig en begin jaren negentig niet aan te slepen waren. In 2010 werd Cimarron overgenomen door de eigenaren van het Franse merk Used Jeans, die het merk herlanceren en opnieuw inzetten op ‘surteint’. De verkoopprijzen van de broeken liggen tussen €79,95 en € 99,95.