TOP

British Indigo trekt nieuw designteam aan

Rudolph Holmond is de nieuwe designer van British Indigo. Hij moet samen met het huidige team de collecties van het merk naar een hoger plan tillen. Oprichter van het merk Roderick Muller vertelt:

Holmond deed ervaring op als designer bij McGregor en de Amerikaanse designer Thom Browne (New York). Deze twee totaal verschillende ervaringen zal hij goed kunnen combineren bij British Indigo, meent oprichter Roderick Muller. Hij legt uit waarom hij koos voor een nieuwe designer: “Dit heeft alles te maken met het feit dat wij in een volwassene fase van het merk komen en iemand fulltime verantwoordelijk willen maken voor het handschrift van het merk.”

Hij vervolgt: “In het verleden werd dit met name door freelancers gedaan met input vanuit de verkoop en mijzelf. Met iemand die hier fulltime mee bezig is hopen wij de laatste details, die zo kenmerkend zijn voor onze collectie, nog beter in te kunnen vullen. Wij zijn ervan overtuigd dat design het verschil moet maken in combinatie met een aantrekkelijke prijsstelling.”

Focus op plannen
Muller zelf maakt met de komst van Holmond zijn handen vrij om zich te kunnen richten op drie belangrijke focuspunten van het merk: “Ten eerste wil ik de aanwezigheid van British Indigo voelbaar maken. Ten tweede de verdere intensivering van de samenwerking met klanten door middel van onze iPad- en iPhone-apps en B2B webstore. En als laatste de expansie naar Duitsland.”

Creatief team
Naast een nieuwe designer is er ook een freelance creatieve director, Sandor Lubbe, aangetrokken. Sandor Lubbe gaf eerder vorm aan Dutch Magazine en houdt zich als hoofdredacteur momenteel bezig met de Nederlandse versie van L’Officiel Homme en het internationaal georiënteerde magazine Zoo in samenwerking met Bryan Adams. Hij is verantwoordelijk voor de fotografie en de uitstraling van de huidige en nieuw te ontwikkelen campagnes van British Indigo.