TOP

Bestseller imponeert in Berlijn

Een van de veelbesproken onderwerpen in Berlijn was het event van Bestseller in Arena Berlin. Het bedrijf imponeerde met een eigen 'beurs' van maar liefst 7.000 vierkante meter, waar de eigen labels in 10 megastands werden gepresenteerd.

Omdat het op de bestaande beurzen in Berlijn voor Bestseller niet mogelijk was om alle merken te presenteren, organiseerde het Deense bedrijf een eigen beurs in Arena Berlin. En wie eerst nog dacht dat het hier ging om een gezellig onderonsje in een kleine ruimte met een borrel en wat kledingpresentaties, werd aangenaam verrast.

Megastands 

Arena Berlin bleek omgetoverd tot volwaardige beurs, met tien megagrote stands, goed verzorgde catering, zithoekjes en live optredens (‘s avonds). Niets was aan het toeval overgelaten om bezoekers naar de toch ietwat afgelegen locatie te trekken: een pendeldienst reed heen en weer tussen Arena Berlin, Bread & Butter en Premium en op kosten van Bestseller waren klanten uit verschillende landen uitgenodigd. Alleen uit Nederland waren er al twee bussen met klanten naar Berlijn vervoerd. Het event werd dan ook goed bezocht.

Milieuvriendelijke denim

Jack & Jones presenteerde het nieuwe Low Impact Denim concept, waarvoor jeans worden gemaakt met minder energie, minder water, minder chemicaliën en minder afval. Per jeans wordt aangeven aan welke punten hij voldoet.

Upgrade Pieces shoes

De schoenenlijn van accessoirelabel Pieces wordt ge-upgrade en als aparte lijn neergezet. Naast modezaken wil het merk ook schoenenzaken bedienen. Er wordt dan ook veel aandacht besteed aan pasvorm en materialen. Geen plastic, maar echt leer. Met 22 compacte collecties per jaar, een korte levertijd (3 weken) en prijzen in het middensegment.

Selected jeans

Only lichtte een tipje van de sluier op van de nieuwe reclamecampagne: een interactief filmpje voor onder andere Facebook. Selected Femme / Homme, bekend als het ‘geklede’ merk van de Bestseller-groep, presenteerde een nieuwe jeanslijn, die geschikt is voor de blauwe winkels. Deze ontwikkeling past ook in de strategie om het label iets meer casual te maken in plaats van ‘dressed’.