TOP

3 nieuwe vrouwenmodemerken op de Nederlandse markt [foto’s]

Ben je op zoek naar knitwear of ga je toch liever voor kortetermijnlevering? Sinds kort zijn er drie nieuwe vrouwenmodemerken op de Nederlandse markt die dit bieden: Aggel, NKN en Vicolo Trivelli.

Een Grieks knitwearlabel, een Spaans kortetermijnmerk en ‘shabby chique’ Italiaanse bovenstukken; de Nederlandse vrouwenmodemarkt is vanaf nu drie nieuwe merken rijker:

Aggel

Dick de Vries Modeagenturen heeft het Griekse knitwear-label Aggel toegevoegd aan het merkenpakket. Toen de zoon van de eigenaar het bedrijf een paar jaar geleden overnam is hij meer richting mode gegaan met het merk. “De prijs-kwaliteitverhouding is fantastisch”, vertelt vertegenwoordiger Kim de Vries. “De winkelverkoopprijzen liggen tussen de 69,95 en 99,- terwijl het er veel luxer uitziet en knitwear normaal gesproken een stuk duurder is.” Het merk maakt echter wel gebruik van kasjmier en merinowol gemixt met katoen. Daarnaast heeft de gewone wol ook een coating – die het materiaal niet stugger maakt – waardoor het aanvoelt als katoen. “Het is dus ook geschikt voor mensen die niet tegen wol kunnen.”

Alle items worden in Griekeland ontworpen en geproduceerd. Omdat knitwear een bewerkelijk product is, wordt er gewerkt met voororder. In het seizoen zijn er echter wel een aantal artikelen uit voorraad leverbaar. De marge ligt op 2.7 met een betalingskorting van 4 procent binnen tien dagen. “Als klanten van tevoren betalen krijgen ze zelfs 6 procent betalingskorting”, ligt De Vries toe.

Agel campaign15
Agel campaign19Agel campaign31

NKN

Het Spaanse kortetermijnmerk NKN wordt vanaf nu in Nederland vertegenwoordigd door Viviènne H. Modeagenturen. Het label is in 2002 opgericht door Montse Garrido in Barcelona en heeft ondertussen vier eigen winkels en 450 verkooppunten in Spanje. “NKN is ontstaan doordat Montse Garrido in de collecties van haar eigen winkels altijd bepaalde items miste en in Spanje de concurrentie van onder andere Zara natuurlijk moordend is”, laat vertegenwoordiger Indra Brasser van Viviènne H. Modeagenturen weten. “Montse laat zich graag inspireren door rijke stoffen en mooie prints. Aan de hand daarvan bouwt ze haar collectie, met als resultaat mooie vesten, jassen, tops, tunieken en broeken tegen een zeer commerciële prijs.”

Tot het einde van de zomer kan de voorjaarscollectie – die bestaat uit 250 items – worden ingekocht. “Alle orders vanaf februari zijn leverbaar in één week.” De gemiddelde inkoopprijs ligt tussen de 26,- en 30,- met een marge van 2.7. “De aantallen per kleur en maat op een regel mag naar keuze worden ingevuld. Een startorder omvat 70 tot 80 items.”

NKN (1)NKN (2)NKN (3)

Vicolo Trivelli

Het Italiaanse Maglificio Erika produceert al meer dan veertig jaar pullovers voor verschillende grote merken en exporteert over de hele wereld, maar sinds twee seizoenen is het bedrijf een eigen collectie begonnen genaamd Vicolo Trivelli. Blom Fashion haalt het Italiaanse merk – dat voor 90 procent bestaat uit gebreide bovenstukken – naar Nederland. Eric Blom: “De items zijn functioneel, vol karakter en met een ‘shabby chic’ look. Het merk heeft een vrouwelijke en vooral trendy collectie voor de vrouw van nu. Er is vanuit de markt veel vraag naar vernieuwende truien en vesten en dat brengt Vicolo Trivelli. Wij zijn met dit merk begonnen voor zomer 2017 en hebben een fantastische start gemaakt.”

De maatvoering is Europees en de marges liggen tussen de 2.8 en 3.0. De winkelverkoopprijs start bij €79,95.

Vicolo Trivelli (1)
Vicolo Trivelli (2)Vicolo Trivelli (3)