TOP

Zeeman panty-campagne wereldwijd een hit

Het filmpje van Zeeman waarin de Lady Fit-panty ‘alle benen mooier maakt’, maakt over de hele wereld enthousiaste reacties los.

Een panty waarin iedereen mooie benen heeft, dat belooft Zeeman met de Lady Fit-panty. Zeeman maakte een filmpje van de Lady Fit-panty waarin verschillende benen te zien zijn door de panty allemaal even mooi worden. Het filmpje ging de hele wereld rond en maakte veel reacties los. Zo vindt Yahoo News het een ‘briljant voorbeeld van diversiteit’, BuzzFeed zorgde voor veel gesprekken op internet en Hello Giggles – lifestylesite – bedankt de modeketen voor ´het aantonen dat alle benen prachtig zijn’.

De campagne

“Dunne benen, gespierde benen, lange benen, korte benen.. alle benen worden mooier met de Lady Fit-panty van Zeeman”, meldt Zeeman  in een persbericht. Om dit te testen kon iedereen op vrijdag 28 en zaterdag 29 oktober langskomen in Den Haag. De winkel werd omgebouwd tot ‘omwisselstation’ waar je een pantyselfie kon maken.

Het omwisselen gebeurde in drie stappen. Je kiest de juist maat en kleur panty van Lady Fit die bij je past. Je trekt de panty aan. Je laat je benen met panty fotograferen voor een pantyselfie.

De Lady Fit-panty van Zeeman bestaat al even maar volgens het modemerk kent nog niet iedereen de panty. Zeeman wilde graag weten hoe vrouwen hun panty beoordelen en vroegen meer dan 300 vrouwen de panty te testen. Met als resultaat dan 90 procent van de pantydraagsters de panty aanraadt, volgens Zeeman.

Lady Fit-panty

De panty zit hoog en wordt gemaakt met Lycra. Het teenstuk is versterkt en zorgt ervoor dat de panty minder snel kapot gaat. Daarnaast zorgt het inzetje in het kruis voor comfort.

De panty is 15 denier, is er in vier maten en beschikbaar in zeven kleuren. Vanaf 29 oktober 2016 is de panty tijdelijk in de aanbieding: namelijk twee Lady Fit-panty’s voor 2,50 euro. De panty is te koop via zeeman.com of in de winkel.

Marketingstunts

Zeeman heeft vaker goede marketingacties. In 2010 kwam Zeeman met een campagne van gratis gele boxers en hipsters die werden uitgedeeld onder de jeugd als alternatief voor populaire boxers-merken. Later kwam de modeketen met ‘ontwerp je eigen T-shirt’, ‘maak je eigen muts’ en ‘destroy your jeans’. En begin dit jaar bracht Zeeman een budget-versie van de trouwjurk uit. Voor 29,95 euro had je een echte trouwjurk van Zeeman. De eerste partij van 400 trouwjurken was meteen uitverkocht.

“We doen zoveel mogelijk zelf en we bedenken altijd of het nóg eenvoudiger kan”, laat Zeeman weten in het persbericht. Zo lukt het ons om verantwoorde kwaliteit te bieden tegen de laagst mogelijke prijs. Een prijs waardoor heel veel mensen plezier van onze artikelen hebben.”

 

Lees ook: Zeeman komt met spotgoedkope trouwjurk