TOP

Webwinkeliers boos op stakende postbodes

Postbodes die precies voor de feestdagen staken: Nederlandse webwinkeliers vinden het onacceptabel en schakelen nu juristen in.

Doordat de postbodes van TNT vorige week twee dagen staakten, huurden veel webwinkeliers pakketbezorgdiensten in zodat sinterklaascadeaus nog op tijd geleverd werden. Deze diensten kosten extra geld en dit willen de ondernemers met een webwinkel nu verhalen op de TNT. Dit meldt het Algemeen Dagblad.

Miljoenen schade
Volgens Wijnand Jongen, directeur brancheorganisatie Thuiswinkel.org, loopt de schade op in de miljoenen. Kleine pakketten zoals t-shirts en ondergoed die normaal gewoon door de brievenbus bezorgd worden, moesten nu met de auto afgeleverd worden. “Fijn voor de consument, maar al die rompslomp kost de winkels handelvol geld”, aldus Jongen tegen de krant.

Spoedoverleg
De branchevereniging Thuiswinkel.org heeft afgelopen donderdag een spoedoverleg gevoerd. “Individuele bedrijven moeten zelf in overleg met TNT, maar wij ondersteunen en adviseren onze leden daarbij, aldus Jongen in een telefonische reactie. Iedereen die lid is van Thuiswinkel. een ook stappen wil ondernemen kan contact opnemen met de branchevereniging.