TOP

Walhalla Brands: ‘We zijn bewust de hoek ingedoken van de vlotte veertiger’

Langzaam maar zeker neemt Carin van de Weerd met haar agentschap en distributiebedrijf Walhalla Brands afscheid van jonge merken. De focus ligt nu op de hippe veertiger. “Die heeft meer te besteden.”

In de vrouwenmodespecial van Textilia, die 24 juni verschijnt, interviewen we Carin van de Weerd over haar bedrijf Walhalla Brands, agentschap en distributeur van verschillende merken. Sinds 2014 heeft ze de koers verlegd, van het jongerensegment naar de hippe veertiger.

“In het jongere segment heb je meer concurrentie, onder andere van ketens die alles veel goedkoper aanbieden. Daar kun je niet tegenop. Wij richten ons op de vrouwen die bij de local heroes shoppen. We hebben het weliswaar over de ‘vlotte veertiger’, maar het gaat natuurlijk om een bredere groep vrouwen van 25 tot 55 jaar. Die wil niet in saaie kleding lopen, maar er vrouwelijk, hip en stoer uitzien. Maar wel met oog voor comfort en kwaliteit.”

Walhalla Brands is zowel agent als distributeur. Het bedrijf distribueert Bridget the Label, Cotton Candy, Innercalm en Noa Noa, en is agent voor Ana Alcazar, Gestuz, Mosh Mosh, Minus en Tessa Koops. “We proberen altijd een distributiedeal binnen te halen, die samenwerkingsvorm heeft onze voorkeur.” In de vrouwenmodespecial legt Van de Weerd uit waarom die vorm haar voorkeur heeft.

Met de focus op de veertiger heeft Van de Weerd haar strategie voor de lange termijn vastgelegd. Nu wil ze met alle merken naar een volgend niveau. “Dan bedoel ik vooral de diepte in gaan met de bestaande klanten en de samenwerking versterken.”

 

Lees het volledige interview met Carin van de Weerd van Walhalla Brands in de vrouwenmodespecial van Textilia, die op 24 juni verschijnt.

Verder in deze editie: een uitgebreid achtergrondverhaal over outletcentra en hoe ermee om te gaan, de broeken- en schoenentrends voor zomer 2017 en een bezoek van de mysteryshopper aan een modezaak.

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

 

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon