TOP

Virtuele paskamer MimicMe lanceert mannelijk model

MimicMe komt met een vernieuwde versie van de virtuele paskamer op de markt. Naast de komst van een mannelijke virtueel model kunnen consumenten hun online outfits nu ook delen via social media.

Heb je een webwinkel? En wil je je bezoekers een beleving geven? Dan biedt de virtuele paskamer van MimicMe uitkomst. De softwear biedt online shoppers de mogelijkheid kleding, schoenen en accessoires online te passen en te combineren met een persoonlijk aanpasbaar virtueel model. “Doordat je via de virtuele modellen de bezoeker een real-life beleving geeft, neemt het aantal bekeken en bestelde items per bezoeker toe”, aldus Anique van der Hulst, marketing manager van MimicMe.

Nieuwe versie
Naast een virtueel mannelijk model beschikt de nieuwe versie van de virtuele paskamer ook over een aantal andere nieuwe toepassingen. Zo kunnen consumenten outfits samenstellen en vrienden via social media om feedback vragen. Ondernemers zelf kunnen modellen selecteren die overeenkomen met eigen reclamecampagnes. Nog voor het eind van het jaar wordt de applicatie voorzien van de mogelijk om consumenten het virtueel model te voorzien van hun eigen gezichtfoto. “Het invullen van lengte, gewicht, taille en borstomvang, zodat het virtuele model nog beter lijkt op de consument, is nu al mogelijk”, aldus Van der Hulst.

Digitaliseringsproces
MimicMe digitaliseert kleding op basis van bestaande productfoto’s. Wat het gebruik van een virtuele paskamer kost, kan Van der Hulst niet precies zeggen. “Factoren zoals het aantal artikelen die gedigitaliseerd moeten worden, het aanpassen van het figuur en het toevoegen van een eigen gezicht hebben allemaal invloed op de prijs”.

Benieuwd naar de virtuele paskamer? Bekijk de slideshow voor een impressie. Meer informatie: MimicMe.com