TOP

Van Gils: ‘We willen een bredere groep mannen aanspreken’

Van Gils maakte zijn comeback op Modefabriek afgelopen weekend. Centraal stond de nieuwe capsulecollectie die in samenwerking met DJ Dannic tot stand is gekomen. CEO Harry van der Zee: “We willen de young professional bereiken.”
Op Modefabriek, die zondag 22 en maandag 23 januari werd gehouden in RAI Amsterdam, hield Van Gils een verrassende presentatie. De stand was ingericht als een club – inclusief DJ – en toonde een aantal van de looks uit de nieuwe Van Gils x Dannic-collectie, evenals outfits uit de gewone herfst/winter 2017-2018-collectie. 
 
Jonge ondernemers
 
CEO van Van Gils, Harry van der Zee, legt uit waarom het mannenmodemerk heeft gekozen voor DJ Dannic als gezicht van het merk: “In de laatste jaren hebben we ons wat minder op de young professionals gericht, terwijl dat eigenlijk een hele belangrijke doelgroep is. We zijn bij de 35-40-plusser heel bekend, terwijl de net afgestudeerde twintiger minder makkelijk de weg naar ons vindt. Daarnaast liggen de roots van Van Gils in Breda, een stad die tevens de bakermat is van de Nederlandse DJ-scene. DJ’s als Dannic, Hardwell en Tiësto zijn dan ook belangrijke exportproducten, en tegelijkertijd zijn het zelf ook jonge ondernemers. Daarom vonden we het leuk om DJ Dannic model te laten staan voor de moderne man.”  

 

Van gils MF1
De Van Gils x Dannic-presentatie op Modefabriek

 
‘Sneaker suit’
 
De collectie die in samenwerking met de Bredase DJ is ontworpen, wordt gekenmerkt door een sportievere stijl. Zo bevat de collectie een zogenoemde ‘sneaker suit’, een pak met elementen uit sportkleding zoals elastische manchetten bij het jasje en broeken met drawstrings. “Behalve dat we de jongere man willen aanspreken met deze collectie, zien we ook dat het modebeeld tamelijk is veranderd in de laatste jaren: moderne mannen dragen graag pakken maar dan wel op een meer comfortabele en casual manier. Die behoefte aan comfort en bewegingsvrijheid komt dan ook terug in onze hoofdcollectie; zo zitten er een paar jersey jasjes in, terwijl we dat voorheen niet zo snel zouden doen.” 

 

Van Gils MF2

 
Zichtbaarheid
 
Is deze samenwerking van dan ook de reden dat Van Gils – na een aantal jaar van afwezigheid – weer heeft gekozen voor een stand op Modefabriek? Van der Zee: “Het is natuurlijk fijn dat we iets nieuws kunnen laten zien op de beurs, maar dat is niet de enige reden. Ik vind het belangrijk dat we de zichtbaarheid in onze thuismarkten Nederland en België  vergroten.”