TOP

Van Gils Rotterdam kiest Brand Ambassadors

Op vrijdag 29 november organiseerde de Van Gils Brand Store in Rotterdam een echte mannenavond. Tien 'modern gentlemen' werden verkozen tot Brand Ambassador.

Hotdogs van Hans Worst, cocktails van Ketel One, een scheerbeurt van New York Barbershop, sigaren van Van Dalen en een bijzondere collectie ‘mugshots’: ruim 75 Rotterdamse ‘modern gentlemen’ bezochten op vrijdag 29 november een speciale avond bij de Van Gils Brand Store aan de Rotterdamse Meent. De avond, die werd georganiseerd door marketingbureau RauwCC en ondernemer Joël Ferdinandus, was alleen toegankelijk op exclusieve uitnodiging.

Flyer girls en Facebook-posts

De avond stond in het teken van de nieuwe Van Gils collectie en de Brand Ambassador Election 2013, de eerste verkiezing van tien stijlvolle Rotterdamse mannen die een jaar lang als Van Gils ambassadeur zullen fungeren. Maarten Reijgersberg van RauwCC en Joël Ferdinandus selecteerden de eerste zes, waaronder zichzelf, uit hun eigen netwerk. De laatste vier werden online verkozen door het publiek, via een Facebook-app. Dankzij een flyerteam van burlesque girls en toepasselijke Facebook-posts kwamen in totaal 43 aanmeldingen binnen in één maand. Yoshua Loch was de grote winnaar met maar liefst 351 stemmen.

Nieuw imago

Met deze actie werkt Van Gils volgens Reijgersberg voornamelijk aan hun corporatie imago. “Sommige mensen zullen bij Van Gils toch nog denken aan het luchtje van hun opa of vader. Of de donkerblauwe double breasted pakken met gouden knopen. Die tijd is voorbij. Van Gils laat met de nieuwe kledingcollectie zien dat ze het snappen.” Dankzij de campagne en de mannenavond komt een nieuwe doelgroep in aanraking met het merk, zegt Reijgersberg. “Veruit het merendeel van de mannen was voor het eerst in de brand store. Herhaalbezoek is nu de belangrijkste graadmeter. Ook op social media is er een piek te zien. Op de avond van de Rotterdamse Modern Gentlemen’s Club Get Together was sprake van een verdubbeling van het aantal berichten.” 

#Moderngentleman

De vier winnaars vertegenwoordigen een jaar lang Van Gils. Zij ontvangen een complete outfit van Van Gils, een jaar lang 50% korting op de gehele collectie en een knip- en scheerbeurt bij New York Barbershop. Van de Brand Ambassadors wordt verwacht dat ze op zoek gaan naar andere modern gentlemen, legt Reijgersberg uit. “Het is de bedoeling dat ze hen in het straatbeeld spotten en vastleggen met Instagram. Met de hashtag #moderngentleman uiteraard. Zo wordt het netwerk van Van Gils elke dag groter.”