TOP

Uitgelicht: webshop UNDSCVRD

Textilia neemt regelmatig een webshop onder de loep. Dit keer is dat de tassen en accessoiresite UNDSCRVD. Eigenaar Matthijs Tielman vertelt over zijn plannen en missie: "De laptoptassen van Dell verbannen uit het Nederlandse straatbeeld."

Hoe ontstond het idee om met een webshop voor mannen te starten?
“Ik ben al heel lang geĆÆnteresseerd in mooie tassen en accessoires. Ā Ik was altijd al op zoek naar mooie, nieuwe merken en designers die ik vond via blogs, magazines of andere kanalen. Maar wat me altijd frustreerde was dat er niet Ć©Ć©n plek was waar al deze merken bij elkaar werden gebracht. Omdat ik er van overtuigd ben dat er meer mannen zijn die zoeken naar stijlvolle tassen, heb ik besloten UNDSCVRD op te zetten. Een plek waar deze merken zich kunnen presenteren aan de wereld zodat ze niet langer ‘undiscovered’ blijven.”

Wat is je achtergrond?
“Na mijn studie Fashion Management aan het AMFI heb ik een tijdje als inkoopassistent gewerkt. Daar kwam ik er achter dat ik marketing en branding in mode veel interessanter vond dan hoe een broek in elkaar zit. Daarom besloot ik om een Master te halen in International Business & Marketing Management aan TiasNimbas Business School. Hier (2007) verdiepte ik mij in de impact van social media op merken. Na een korte tijd bij Nike ben ik bij het Amsterdamse reclame bureau THEY aan de slag gegaan als online project manager. Toen dit vorig jaar april stopte ben ik gaan freelancen en heb ik daarnaast UNDSCVRD opgezet. Vanaf 1 januari 2011 ligt de focus bijna helemaal op UNDSCVRD.”

Waarom accessoires?
“Ik ben van mening dat een goede accessoire, net als schoenen een outfit kan maken of breken. Het zegt zo veel over je smaak. Mannen zijn de afgelopen jaren steeds meer aandacht gaan besteden aan hun uiterlijk, alleen op het gebied van tassen blijven ze hopeloos achter. Hoe vaak zie je niet een goed geklede man lopen met zo’n verschrikkelijke Dell laptop tas?”

Waarom deze merken?
“Elk merk heeft zijn eigen stijl en prijs, waardoor er een interessante mix ontstaat van producten voor diverse groepen mannen en voor ieder budget. Vanuit deze visie zullen er continue merken worden toegevoegd, waarvan een aantal al op korte termijn.”

Vanuit waar regel je de backoffice?
“Op dit moment doe ik alles nog zelf vanuit huis. Maar dit zal snel moeten veranderen. Ik houd erg van mijn producten, maar om nu ook tussen de dozen te gaan slapen, nee.”

Wat is je doel?
“Op dit moment richt ik me vooral op de Europese markt, maar ik wil dit zo snel mogelijk uitbreiden naar AziĆ«. Mannen zijn daar al veel meer met tassen en accessoires bezig. Daarnaast is een steeds grotere groep (vooral jongere) mannen klaar met Louis Vuitton en Gucci. Zij willen iets origineels. Dat is de markt die ik wil gaan bedienen. Maar ‘first things first’, dus eerst de Dell laptoptas uit het Nederlandse straatbeeld verbannen!”