TOP

The Brandery 54% meer bezoekers, C&A gaat verantwoord ondernemen [nieuwsoverzicht]

De Spaanse beurs The Brandery heeft 54% meer bezoekers gehad. C&A tekent het MVO-convenant en de Russische modemarkt trekt weer stevig aan.

The Brandery
The Brandery,de Spaanse variant van Bread & Butter heeft van 28-30 juni vergeleken met vorig jaar zomer 54% meer bezoekers (15.200) genoteerd. Kijkend naar de januarie-editie 2010 kwamen er 4% meer bezoekers op de beurs af.

De ecologische voetstap van C&A
Grote Europese retailers als C&A, Marks & Spencer, Tesco, Ikeo en Carrefour hebben een overeenkomst gesloten om te onderzoeken hoe ze hun ecologische voetafdruk kunnen terugbrengen. In de ‘Code for environmentally sustainable business’ staat dat de bedrijven maatregelen moeten treffen op het gebied van sourcing en productie, het vervoer en distributie moeten optimaliseren en het afvalbeheer verbeteren. fashionunited.nl

Russische modemarkt groeit weer
De Russische modemarkt trekt weer aan, nadat de retailomzet in 2009 met 8% daalde. De Fashion Consulting Group in Moskou verwacht voor dit jaar een plus van 3 tot 3,5%. De komende drie jaar rekent de organisatie zelfs op een jaarlijkse groei van 10%. twnetwork.de