TOP

Pitti Immagine lanceert online beursplatform

De Italiaanse beursorganisatie Pitti Immagine heeft Pitti Connect gelanceerd. Op dit digitale platform kunnen merken en inkopers onder meer met elkaar netwerken en collecties laten zien.

Pitti Connect is een online alternatief voor fysieke evenementen en een digitale tool voor bedrijven. De lancering is eind juni en geldt voor alle vakbeurzen die Pitti Immagine organiseert, waaronder mannenmodebeurs Pitti Uomo en kindermodebeurs Pitti Bimbo. Via Pitti Connect kunnen exposanten de inkopers bereiken, ook degenen die niet fysiek aanwezig zijn op de beurs. Het platform biedt eveneens de mogelijkheid om te vergaderen en collecties te bekijken via videochats of in een virtuele showroom. De fysieke beurzen- die vanwege de corona-uitbraak naar september 2020 zijn verplaatst – worden in het platform geïntegreerd, zo meldt Pitti Immagine in een persbericht.

Nieuwe wereld

De Italiaanse beursorganisator wil hiermee een aanvulling bieden op het huidige beurssysteem, dat juist in deze coronacrisis ook een alternatief biedt om op afstand collecties te bekijken. ‘Het wordt een nieuwe wereld en een nieuwe manier om exposanten in contact te brengen met de brede kopersgemeenschap die bestaat uit de 90.000 geregistreerde en gecertificeerde Pitti Uomo-gebruikers, de 33.000 Pitti Bimbo en de 25.000 Pitti Filati’, staat in het persbericht. ‘Een gemeenschap die op de beurzen van afgelopen januari 182.000 zoekopdrachten van exposanten genereerde met meer dan 1.300.000 webpagina’s die tijdens de laatste editie van Pitti Uomo werden bezocht.’

Webevolutie

“We weten alles van de prioriteiten en de uitdagingen waarmee modebedrijven en merken op dit moment worden geconfronteerd, omdat we bij Pitti Immagine hetzelfde ervaren”, zegt Raffaello Napoleone, ceo van Pitti Immagine. “Al meer dan een decennium geloven en investeren we in webevolutie, met de lancering van de eerste samenwerkingen met het Massachusetts Institute of Technology in Boston en de opening van het e-PITTI- platform tot de oprichting van het event eP Summit. En in het licht van de diepgaande digitale transformatie die gaande is, die innovatieve strategieën vereist om concurrerend te zijn in de toekomst, willen we de allerbeste bestaande technologie aanbieden met een totaal nieuw platform en een redactionele lay-out die rijk is aan inhoud, net als een gewoon tijdschrift.”

Marktplaats

Het digitale beursplatform zal exposanten in staat stellen om alle facetten van hun merkidentiteit te communiceren, voegt general manager van Pitti Immagine eraan toe, en zal geavanceerde functies bevatten om de toegang tot de markt en de orderfase te beheren. “In samenwerking met gespecialiseerde bedrijven creëren we een marktplaatsproduct op maat om een ​​directe relatie met de exposanten en bedrijven te onderhouden, om hoge kwaliteitsnormen te waarborgen en het hele proces te beheersen.”