TOP

Omzet Vente-privee.com stijgt naar 1 miljard euro

Vente-privee.com noteert over 2011 een omzetgroei van 11 procent naar 1,073 miljard euro. Opvallend feit: 10 procent geneert de site via mobiele aankopen.

“In 2011 heeft vente-privee.com de groeiverwachtingen in Europa verzilverd”, licht Jacques-Antoine Granjon, ceo en oprichter van vente-privee.com, toe. “Onze site telt inmiddels 15 miljoen leden en telt 2,5 miljoen unieke bezoekers per dag.”

Nederlandse markt
Sinds november 2011 is de site ook in Nederland beschikbaar. Maar liefst 1.500 grote internationale merken in mode, woonaccessoires, sportproducten en elektronica bieden hun waar via de site aan. Dit jaar wil Vente-privee.com ook cd’s en exclusieve concerttickets op de Nederlandse markt gaan verkopen, iets wat in andere landen al gebeurt.

Trendvoorspellingen van vente-privee.com voor 2012

– M-commerce, ofwel de verkoop via mobiele telefoons groeit. 10 procent van de wereldwijde omzet genereert Vente-privee.com via mobiele toestellen.
– Het aantal video’s bij webshops groeit, omdat ze de consument onmiddellijk onderdompelen in de wereld van het merk.
– Uitmuntende service is onmisbaar. Bedrijven die willen slagen in hun e-commerce strategie moeten zorgen voor een goede klantenservice: het ontvangen van de order tot de bezorging en restitutie (via het voorbereiden van het pakket).

Over vente-privee.com
Vente-privee.com is gespecialiseerd in online stockverkoop van merkkleding. Registreren op vente-privee.com is gratis en zonder aankoopverplichting. De verkoop van producten van zo’n 1.500 A-merken duurt 3 tot 5 dagen waarbij de kortingen oplopen van 50 tot 70 procent. Bij het bedrijf werken 1.500 werknemers in 8 Europese landen.