TOP

Omzet Vente-Exclusive.com groeit naar 30 miljoen euro

Vente-Exclusive.com, Benelux marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen, heeft een succesvol jaar achter de rug. De omzet verdubbelde tot meer dan 30 miljoen euro, er werden ruim één miljoen artikelen verkocht en het ledenaantal groeide naar 1,5 miljoen.

Ondanks het moeilijke economisch klimaat, slaagde Vente-Exclusive.com er in om de omzet van 2011 bijna te verdubbelen tot 30 miljoen euro. Ongeveer de helft hiervan komt uit Nederland. Ceo Peter Grypdonck vertelt: “Dit prachtige resultaat is de verdienste van ons hele team. We organiseren nu dubbel zo veel verkopen en ontvangen dubbel zo veel bezoekers als in begin 2011.”

De grote stijging in het aantal klanten en bestellingen is voor Peter Grypdonck het resultaat van een duidelijke visie: “Wij streven er naar om zo veel mogelijk mensen te bereiken en voor elk wat wils aan te bieden. We werken ondertussen met meer dan 400 mode- en lifestyle merken samen, waaronder bekende namen zoals Desigual, Nike, Replay, Diesel, Marlies Dekkers, Bodum, The Body Shop, en Esprit. Elke ochtend serveren wij een nieuwe cocktail van een aantal topmerken met grote kortingen tot 70 procent en die combinatie vinden consumenten aantrekkelijk.”

iPhone app
In 2011 lanceerde Vente-Exclusive.com een iPhone app, die nu ruim 30.000 gebruikers telt. In totaal komen zo’n 20 procent van de bezoekers via deze ‘mobile device’ naar de verkopen kijken en 3 procent van de inkomsten haalt het bedrijf uit iPhone-applicatie, ongeveer een miljoen euro. Een nog te lanceren Android-applicatie moet ervoor zorgen dat het mobiele omzetaandeel de komende maanden omhoog gaat. Grypdonck: “M-commerce wordt voor ons steeds belangrijker. Via mobile applicaties kunnen onze leden ons bereiken wanneer ze willen. We zullen daarom heel binnenkort ook een Android app lanceren, zodat we een nog groter publiek kunnen aanspreken.”

2012
In 2012 plant Vente-Exclusive.com onder andere verdere investeringen in de ontwikkeling van mobiele applicaties en worden de activiteiten verder uitgebreid. De ceo vertelt: “Voorlopig kan ik daar nog niet te veel over verklappen. Wel dat we in 2012 onze leden een nog ruimere mix van merken en producten gaan aanbieden.”