TOP

Oger steekt staf en spelers van Feyenoord weer in het nieuw


Oger Corporate Fashion Statements (OCFS), de bedrijfskledingtak van Oger, heeft spelers, staf en directie van Feyenoord weer in het nieuw gestoken. Het is het twaalfde jaar dat het kledingbedrijf dat voor de Rotterdamse voetbalclub doet.

Voor deze pakkencollectie voor Feyenoord is dit seizoen gekozen voor een meer serieuze stijl, zegt managing director van OCFS Patrick Lusink: “Lag de nadruk vorig seizoen nog op casual chic, dit jaar zijn de pakken ‘fashion en design’. Voor het seizoen 2019/2020 lieten we ons inspireren door de jonge Parijse designerstijl met smalle revers, das en een klein boordje, ook wel ‘the French style’ genoemd. Het maatpak is donkergrijs en uitgevoerd in stretchmateriaal waardoor het extra comfortabel zit. Grijs is voor het najaar de trendkleur en maakt het jonge design compleet.”

Powersuit

Ceo Martijn Lusink (links op de foto hieronder) maakt nog altijd persoonlijk het ontwerp. De boodschap die het pak moest uitstralen was “geen woorden, maar daden. “Een echt powersuit dus”, zegt Martijn. “Het maatpak wordt gecombineerd met een spierwit katoenen shirt. Het design van de das is afgeleid van het Feyenoord wedstrijdshirt. Dit wil zeggen dat er een spiegeling dwars door het midden van de das loopt, alleen dan in twee tinten grijs. Het logo van Feyenoord is subtiel in lichtgrijs op de das geweven.”

(Artikel gaat door onder de foto)

Oger voor Feyenoord - Martijn Lusink

Feyenoord wordt bijna ieder jaar door Esquire uitgeroepen tot het best geklede elftal buiten het veld, dat is voor hen mede doorslaggevend om met OCFS verder te gaan, zo meldt het kledingbedrijf in een persbericht. Met Oger Corporate Fashion Statement maakt Oger voor meer bedrijven zakelijke kleding, waaronder de Koninklijke Luchtmacht, Yarden en de Hotelschool Den Haag.

LEES OOK: Oger: ‘We hebben liever mensen van de hotelschool dan van een mode-opleiding’ [interview]