TOP

Duurzame nominatie, nog één keer haute friture en bol.com nog altijd populair


Bol.com is favoriet bij online shopper. Verder: Febo maakt nog één collectie en Monique Maissan genomineerd voor EY Emerging Entrepreneur Award. Dat in het nieuwsoverzicht van dinsdag 30 juli.

Duurzame nominatie

De Nederlandse ondernemer en textiel engineer, Monique Maissan, CEO en oprichter van Waste2Wear, is genomineerd voor de prestigieuze EY Emerging Entrepreneur Award. Ze is de eerste ondernemer op het gebied van circulair textiel die genomineerd is voor deze award in Nederland, meldt het persbericht. Maissan heeft met Waste2Wear een recyclingproces ontwikkeld dat plastic afval van consumenten omzet in 100% gerecyclede stoffen en textielproducten voor onder andere Claudia Sträter en Joolz. Dit jaar brengt de ondernemer ‘Ocean Fabrics’ op de markt. Deze materialen zijn gemaakt van plastic afval uit het water en de kustgebieden van Chongming Island vlakbij Shanghai, dat wordt ingezameld door voormalige vissers. Andere genomineerden zijn onder andere Guido van Staveren van Dijk van Moyee Coffee, Lex Hoefsloot van Lightyear en Daan van Renselaar van Stella Fietsen. Op 2 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt.

 

Bol.com favoriete marktplaats Nederlander

Bol.com is nog steeds de populairste marktplaats voor online winkelend Nederland. Dit blijkt uit de MarketPlace Monitor van marketplacespecialist Maze-One in samenwerking met Marketing Research & Analytics Bureau MeMo2. Hoewel de komst van Amazon door specialisten wordt gezien als grote dreiging voor de Nederlandse winkels, laat de consument het Amerikaanse platform vooralsnog links liggen en gaat liever naar de Nederlandse marktplaatsen. De Marketplace Monitor laat zien dat twee derde van de Nederlandse consumenten bol.com het meest aansprekend vindt en het meest vertrouwd wat betreft de bezorging van de bestelling. Coolblue staat qua bekendheid en het vertrouwen op een tweede plaats. “Het verbaast me niets dat bol.com zo’n sterke positie in Nederland heeft. Daar hebben ze jarenlang keihard voor gewerkt”, zegt Tim van der Bilt, managing director Maze-One, op Emerce. “Wel interessant om te zien dat Amazon als duur gepercipieerd wordt terwijl productvergelijkers andere informatie geven.”

Nog een keer haute friture

Na drie jaar vindt snackbarketen Febo het mooi geweest met haute friture. Youtube-ster Famke Louise is het model van de laatste collectie, die bestaat uit een Bakhanddoek, Bak’t Hat, FEBO Fan Slipper, FEboxershort en de Furry Slipper Speciaal. Familiebedrijf Febo werd in 1941 als kwaliteitsbanketbakkerij opgericht door Johan Izaäk de Borst. Zijn vers gemaakte kroket was zo populair, dat hij in 1960 stopte met de banketbakkerij en verder ging met een unieke automatiek voor kroketten en andere verse snacks. Nu, 78 jaar later, telt de snackbarketen 75 winkels onder leiding van de derde generatie, Dennis de Borst.

FEBO fashion SS19 - Famke2

 

FEBO fashion SS19 - Famke3

 

FEBO fashion SS19 - Famke1

 

FEBO fashion SS19  Famke4 on hold