TOP

NWB en Life-Line slaan handen ineen

De Nederlandse Wandelsport Bond (NWB) gaat het partnerschap aan met het wandelkledingmerk Life-Line.

Life-Line en de NWB ondertekenden op woensdag 25 september beide het contract op het hoofdkantoor van Life-Line in Nieuwegein. Directeur van de NWB Huub Stammes en de eigenaar van Life-Line Bas van Beek zetten beide een krabbel onder het nieuwe samenwerkingsverband. Met de samenwerking willen Life-Line en de NWB zich gezamenlijk inzetten voor de snelgroeiende wandelsport.

Wandelsport
Het Nederlandse outdoor-merk Life-Line richt zich vanaf de zomer van 2014 volledig op de wandelsport. Het label werd opgezet in 1976, door de familie Van Beek (Bemontex). De keuze komt niet uit de lucht vallen: de wandelsport wint aan populariteit en er is geen ander merk dat zich puur op de wandelsport richt. Daarnaast heeft het merk veel affiniteit met de wandelsport.

Kledinglijn
“Wandelsporters bereiken en binden, daar draait het om,” aldus Bas van Beek. “Wij brengen begin volgend jaar een kledinglijn op de markt die goed aansluit op de wensen van wandelaars. Door te luisteren naar ons testpanel, allemaal zeer actieve wandelaars en leden van de NWB, en het testen van nieuwe concepten, gaan elk jaar vier wandelkledingcollecties ontwikkelen.” De collectie van Life-Line bestaat onder andere uit soft- en hardshell jassen met antislipstukken voor de rugtas en anti-insect- en UV-werende afritsbroeken. Volgens Life-Line staan bij elke collectie functionaliteit, gebruiksgemak en pasvorm centraal.

Retail
Ook het retailkanaal vormt een belangrijk onderdeel bij het stimuleren van de wandelsport. Life-Line wil de samenwerking aangaan met de beste wandelspecialisten en outdoor-winkels in Nederland. Door middel van een op maat gemaakt ‘Vrienden van Life-Line-retail programma’

wil Life-Line zich onderscheiden binnen het merkenaanbod. Ook de NWB maakt hier onderdeel van uit. “Wij willen meedenken met de winkeliers en hen assisteren bij wandelactiviteiten.”