TOP

Euretco en Deco plannen samenwerking

Retailorganisaties Euretco en Deco zijn bezig met een mogelijke samenwerking. Het verlossende woord komt na 29 oktober. Dat bevestigt Euretco tegenover Textilia.

Retailorganisatie Deco kijkt met Euretco naar samenwerkingsmogelijkheden, zo bevestigt Carla Valkema van Euretco aan Textilia: “De directies van beide partijen zijn in gesprek gegaan om uitgangspunten van een toekomstige samenwerking te formuleren. Dat voorstel is afgelopen maandag 1 oktober 2018 neergelegd bij de leden tijdens een bijzondere ledenvergadering.”

De reden dat de twee bedrijven hun krachten bundelen is de verandering in de detailhandel: “De detailhandel staat voor grote uitdagingen en samenwerking werkt versterkend.” Het is nog even wachten of de samenwerking definitief doorgaat, zo vertelt Valkema: “Op 29 oktober kan er tijdens de algemene ledenvergadering gestemd worden over het voorstel. Tot die tijd kunnen we dus ook nog geen verdere uitspraken doen.”

Over Deco

Deco Brand & Retailmanagement is een retailserviceorganisatie, gespecialiseerd in het midden-hoogsegment mannenmode en jeans. In april 2012 sloten de leden van Hadac zich aan bij de retailorganisatie. Zij vormen binnen het bedrijf de groep Traders in Ladies Fashion (TIF), naast de bestaande groepen Authentic Basic Stores (ABS) en Leaders in Style (LIS). Bij Deco zijn 82 winkels aangesloten.

Over Euretco

Euretco werkt samen met zo’n 1.900 ondernemers en franchisenemers. Deze zelfstandige ondernemers exploiteren circa 2.750 winkels in de branches mode, wonen, sport, doe-het-zelf en media. De kernactiviteiten van Euretco zijn: retailservices, franchise, wholesale en financiële dienstverlening aan zelfstandig ondernemers. Euretco is sinds 2015 onderdeel van EK, een Duitse retailservice-organisatie.

Bekende winkelformules en vloerconcepten van Euretco zijn o.a. Intersport, Libris, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Decorette, Topform en Hubo. Daarnaast beschikt Euretco via Euretco Label Company met Babyface, Blue Rebel, Kidzface, Born wih Appetite en Inschape over internationale merken in het dames-, heren- baby- en kinderkledingsegment.