• No products in the cart.
TOP

Bol.com retailer van het jaar, Euretco verkoopt Blue Rebel en dit zijn de nieuwste duurzame jeans

Webwinkel Bol.com is door ABN Amro uitgeroepen tot retailer van 2019-2020. Verder: kinderjeansmerk Blue Rebel is van handen gewisseld, MS Mode opent in Westfield Mall of the Netherlands en zowel G-Star als Samsøe Samsøe lanceren nieuwe duurzame jeanslijnen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag 1 november.

Bol.com uitgeroepen tot ABN Amro’s retailer van 2019-2020

De jaarlijkse prijzenregen van ABN Amro en Q&A vond gisteravond plaats op landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort. Webwinkel Bol.com werd tijdens het retailgala uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ en Pearle Opticiens tot ‘Beste Winkelketen van Nederland’ over het jaar 2019-2020. Online dierenwinkel Zooplus nam de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ in ontvangst. Lush won de vakprijs ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the year’. De volledige top 5 van duurzame retailers bestaat uit Ekoplaza, Fairphone, Hema, Lush en Mudjeans.

Categoriewinnaars

De 30 categoriewinnaars voor de publieksprijzen van ABN Amro’s ‘Beste winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Award the Netherlands’ werden op 17 september al bekendgemaakt. The Stone (vrouwenmode), Zeeman (kinder- en babymode), Only For Men (mannenmode), Hunkemöller (ondermode), Schuurman Schoenen (schoenen), Bever (outdoor) en Runnersworld (sport) werden uitgeroepen als beste winkelketen in hun segment. Hema (babymode), The Stone (vrouwenmode), Only for Men (mannenmode), Kleertjes.com (kindermode), Hunkemöller (ondermode), Bever (outdoor), Omoda (schoenen) en Intersport (sport) wonnen de award voor beste webshop.

MS Mode komt met nieuw concept naar Mall of the Netherlands

MS Mode strijkt neer in Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam met een nieuw winkelconcept. Dat meldt het modebedrijf in een persbericht. De vestiging wordt op zaterdag 2 november geopend. De vrouwenmodeketen had eerder een filiaal in het oude centrum Leidschenhage. De nieuwe winkel wordt ruimer van opzet met een ‘modern en open design, waar lichte en witte tinten overheersen’. In het interieur zijn een ruime vide en plantenwand opgenomen.

Flexibele opzet

MS Mode is gespecialiseerd in kleding voor ‘curvy’ vrouwen. “Door een grondige kennis van de verschillende figuurtypen en welke outfits en kledingstukken daarbij passen, kunnen we de klant echt goed helpen en hiermee het verschil maken”, aldus ceo Peter van Kampen. “Ik ben super trots dat we met deze nieuwe conceptstore in dit toonaangevende winkelcentrum vertegenwoordigd zijn.” De winkel is flexibel opgezet om snel te kunnen inspelen op actuele trends. Het assortiment wordt elke zes weken aangevuld met nieuwe trendlijnen. Naast het reguliere aanbod kunnen klanten ook terecht voor de nieuwe sublabels Dress to impress (voor de vrouw die zich sexy wil kleden en niet bang is haar vormen te laten zien), Love your denim (jeans), Magic Simplicity (broeken die de billen liften of buik platter maken) en FSTVL (de meer bohemian jongerenlijn). Met de opening van het nieuwe filiaal komt de teller op meer dan 95 winkels in Nederland en meer dan 220 winkels in Europa (Benelux, Frankrijk en Spanje). Daarnaast heeft de vrouwenmodeketen webshops in Duitsland en Oostenrijk.

G-Star en Samsøe Samsøe lanceren duurzame jeans

Nieuws vanuit het duurzame jeansfront: zowel G-Star als Samsøe Samsøe komen met ‘groene’ denimcollecties. Het Nederlandse G-Star lanceert een ‘cradle to cradle certified’ Gold spijkerbroek met stretch, de Kir Stretch Denim O. Cradle to cradle of C2C is een ontwerpfilosofie waarbij elke grondstof en elk materiaal dat voor een product gebruikt wordt, weer moet kunnen worden hergebruikt. Een verschil met producten ‘gewoon’ recyclen is dat de grondstoffen bij het hergebruik geen waarde mogen verliezen (downcycling). De jeans is een doorontwikkeling van de eerder gepresenteerde Cradle Certified Gold Denim, waarvan de chemische opmaak volgens het merk geen enkel risico vormt voor mens of planeet. De Kir Street Denim O is verkrijgbaar in 8 stijlen, waaronder de Kilcor Straight Tapered voor mannen en de Joci 3D Slim voor vrouwen.

Samsøe Samsøe introduceert de Blue Belief-jeanscollectie. De lijn is volgens het Deense merk gemaakt van louter duurzame materialen. Zo is er alleen gebruik gemaakt van milieuvriendelijk katoen (biologisch of volledig gerecycled), natuurlijk geoxideerde studs, nikkelvrije ritsen, garen van gerecycled polyester en patches van jacron-papier in plaats van leer. De jeans worden afgewerkt in een milieuvriendelijke wasserij, die de producten dankzij nieuwe technologieën vrijwel waterloos kan wassen. De jeans krijgen hun versleten uiterlijk door lasertechnieken in plaats van chemicaliën. Voor elk verkocht product doneert het label een euro aan Charity: water, een non-profitorganisatie die mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater voorziet. Met de bijbehorende campagne wil Samsøe Samsøe laten zien dat duurzaam en sexy elkaar niet hoeven uit te sluiten.

Euretco verkoopt Blue Rebel aan Retail Tribes

Blue Rebel is van eigenaar gewisseld. Het kinderjeansmerk gaat van retailserviceorganisatie Euretco over op Retail Tribes, waar Euretco medeaandeelhouder van is. De nieuwe eigenaar is gespecialiseerd in commerciële private label-collecties in het kinder- en babysegment. “In Retail Tribes vindt het merk een stevige partij die zorgt voor een solide voortzetting van de ontwikkeling van Blue Rebel”, laat de groep in een persbericht weten. Ook Retail Tribes is blij het label aan de portefeuille te kunnen toevoegen. “Blue Rebel heeft de potentie en uitstraling die past bij onze andere collecties”, aldus Philip Musch, managing director van Retail Tribes. “We hebben er alle vertrouwen in dat we de collecties nog steviger in de markt kunnen zetten in samenwerking met de Blue Rebel-retailers.”

Blue Rebel richt zich met een jeanscollectie op kinderen in de leeftijd van 4 tot en met 16 jaar. De collectie bestaat naast jeans uit bijbehorende artikelen als tops, shirts, sweaters, jurken en jassen. Het merk werd opgericht in 2010 en is inmiddels in meer dan tien landen verkrijgbaar, waaronder de Benelux, Duitsland, Italië, Zwitserland en Oostenrijk.

Beeld: ABN Amro (header), Samsøe Samsøe, G-Star