TOP

GOBI Cashmere lanceert eerste collectie sinds haar debuut op de Nederlandse markt, Zalando introduceert Stories op Zalando en Zara opent haar grootste winkel ter wereld in Rotterdam

GOBI Cashmere lanceert nieuwe collectie in samenwerking met designer Giorgio Spina, Zalando voegt, in samenwerking met Highsnobiety, een nieuwe visual-first mode-ervaring toe aan het platform en Zara opent de deuren van haar grootste winkel ter wereld in Rotterdam. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 15 september.

Beeld: Zalando

GOBI Cashmere lanceert nieuwe collectie in samenwerking met designer Giorgio Spina 

Onlangs introduceerde GOBI Cashmere haar nieuwste collectie genaamd ‘The Face’, in samenwerking met designer Giorgio Spina. Deze nieuwe collectie van het Mongoolse premium kasjmier kledingmerk is gebaseerd op de pracht en de intrigerende complexiteit van alle elementen uit de natuur. Wat deze lancering extra speciaal maakt, is dat het de eerste keer is dat GOBI Cashmere een nieuwe collectie onthult sinds haar debuut op de Nederlandse markt vorige maand.

‘The Face’ is een innovatieve combinatie van kunst, natuur en mode. De iconische kledingstukken uit de collectie zijn ontworpen met een sterke focus op technologie en maatwerk. Hierbij worden de vormen van het lichaam opnieuw gedefinieerd en wordt bewegingsvrijheid omarmd. De collectie bestaat uit zowel items voor mannen als vrouwen, variërend van sjaals, jassen, truien, broeken tot rokken.

Bij GOBI Cashmere staan kwaliteit, vakmanschap en een harmonieuze relatie met de natuur al van oudsher hoog in het vaandel. Dit is ook terug te zien aan de materialen die voor ‘The Face’ zijn gebruikt. De hoogwaardige stoffen worden verrijkt met gebreide steken die lijken op verfijnde borduursels, waardoor er een uniek samenspel van texturen en diepte ontstaat. Ieder stuk in de collectie belichaamt zorgvuldige materiaalselectie en ontwerp, wat leidt tot een samensmelting van esthetiek en functionaliteit.

Zalando introduceert Stories op Zalando 

Zalando, een toonaangevende e-commerce bestemming voor mode en lifestyle in Europa, introduceert Stories op Zalando: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories op Zalando biedt een nieuwe manier waarop klanten inspirerende mode- en cultuurtrends kunnen ontdekken. Het toont klanten op maat gemaakte content, zoals video’s met een feilloos geïntegreerde winkelervaring, zodat zij gemakkelijk inspirerende items kunnen kopen. Stories op Zalando is te vinden in een speciale content hub, maar ook via de website, app en social media kanalen van Zalando.

Stories op Zalando is ontwikkeld in samenwerking met het contentplatform Highsnobiety. Het doel van de overname vorig jaar was om gebruik te maken van Highsnobiety’s expertise in het creëren van inspirerende modecontent en het aanspreken van een nieuwe generatie klanten die verlangen naar aantrekkelijke en meeslepende winkelervaringen. Highsnobiety fungeert op dit gebied als creatief adviseur. 

Stories op Zalando wordt wekelijks bijgewerkt met nieuwe content, waaronder vijf series: Cover Story, Style Bible, Guest Edit, The Perfect X en Unpacked. De inhoud van deze series wordt zorgvuldig samengesteld door Zalando en Highsnobiety, in samenwerking met creatieve talenten. Klanten kunnen nu gebruikmaken van Stories op Zalando in Oostenrijk, België, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Zara opent haar grootste winkel in Rotterdam 

Binnenkort zullen de deuren van Zara haar grootste winkel ter wereld in Rotterdam worden geopend, bevestigde Inditex CEO Óscar García-Maceiras aan FashionNetwork. De winkel komt aan de Coolsingel en bestaat uit een oppervlakte van negenduizend vierkante meter. Naast kleding, zal er ook ruimte zijn voor een Zara Home afdeling. Volgens FashionNetwork staat de opening van de winkel gepland voor later dit najaar. De verbouwingen verlopen volgens planning en worden bijna afgerond. Uit het halfjaarlijkse financieel verslag dat Inditex eerder deze week publiceerde, wordt duidelijk dat de winkel een vernieuwde uitstraling zal krijgen, ontworpen door de architectuurstudio van Zara zelf. 

Expositie schoenen van Barbie in Schoenenkwartier 

Sinds het verschijnen van de Barbie film eerder dit jaar is Barbie een ware hype. Het Schoenenkwartier kan deze trend niet voorbij laten gaan. Daarom staan de schoenen van Barbie vanaf 5 september in de Spotlightkast. 

Barbie staat bekend als een modepopje, maar hierbij worden haar schoenen vaak over het hoofd gezien. Privéverzamelaar Yvonne van Aarle focust zich juist wel op de schoenen van Barbie. Al jaren verzamelt zij de schoenen van de populaire pop. Dit resulteert in een collectie van duizenden verschillende Barbieschoentjes. Van Hollandse klomp tot pantoffels en van designer laarzen van Christian Louboutin tot rollerskates, Barbie heeft ze allemaal. 

De Spotlight kast exposeert een klein deel van deze privécollectie. In deze mini-expositie staat de ontwikkeling van Barbie haar schoenen door de tijd heen centraal. De tentoonstelling is van 5 september tot en met 31 december te zien in het Schoenenkwartier.