TOP

Nieuw verhuurplatform kleding, pakketten versturen wordt duurder en Weekday opent nieuwe winkel

Het versturen van postpakketjes wordt duurder. Verder: nieuw verhuurplatform designermode in de lucht, Liam Payne is het nieuwe gezicht van Hugo bodyfashon en Weekday opent nieuwe winkel. Dat in het nieuwsoverzicht van maandag 3 november.

Nieuw verhuurplatform designermode

Dressoir, een nieuw duurzaam mode-initiatief, maakt designermode beschikbaar voor groot publiek. Via de website van het platform kunnen vrouwen kledingstukken huren van merken als Maje, Sandro en Diane von Furstenberg voor een fractie van de originele verkoopprijs. Een leentermijn is 6 dagen, de huurprijs start bij €30 en de producten worden via vacuüm verpakte brievenbuspakketjes verstuurd en geretourneerd. Dressoir richt zich het komende jaar op gelegenheidskleding voor vrouwen, maar hoopt daarna uit te breiden met positiekleding en een mannencollectie.

Dressoir | oprichter Maxine Hassing

Nieuwe winkel Weekday

Op 15 november opent Weekday een tweede winkel in Amsterdam. De winkelformule heeft al een winkel in Amsterdam, gevestigd aan Rokin 84. De nieuwe winkel van 241m2 komt aan de Gerard Doustraat 69, meldt het persbericht. Weekday werd in 2002 opgericht door het Zweedse Fabric Scandanavian AB, destijds ook het moederbedrijf achter Monki en Cheap Monday. In 2008 nam de H&M Group de drie merken over van Fabric. Weekday levert momenteel aan 90 markten en heeft winkels in 13 landen.

Weekday in Gent

Tarief versturen pakketje stijgt

Het versturen van een pakketje kost straks geen €6,95 meer, maar €7,25, meldt Post.nl. De verhoging is een stijging van 4,3% en is volgens het postbedrijf nodig om de inflatie en de toenemende kosten van de afgelopen jaren op te vangen. Ook de tarieven van postbezorging gaan omhoog. Volgens het postbedrijf zijn de tariefsverhogingen noodzakelijk om de dienst rendabel te houden. Elk jaar wordt er minder post verstuurd, tegelijkertijd is PostNL wel wettelijk verplicht om vijf dagen in de week post te bezorgen en duizenden brievenbussen in de lucht te houden.

Hugo X Liam

Liam Payne is het gezicht van de nieuwste campagne van Hugo bodyfashion. Het voormalige lid van de Britse boyband One Direction zal de komende twee jaar in de campagnes van het merk schitteren.

Nieuwe eigenaar Barneys

Drie maanden nadat Barneys New York een aanvraag deed tot faillissement, heeft de Amerikaanse warenhuisketen een nieuwe eigenaar. Verschillende Amerikaanse media melden dat de Authentic Brands Group, het moederbedrijf achter onder andere de labels Juicy Couture en Nautica, Barneys heeft gekocht voor zo’n €242 miljoen. ABG denkt de luxe warenhuisketen nieuw leven te kunnen inblazen door pop-ups, shop-in-shops en e-commerce. De huidige fysieke winkels sluiten hun deuren, met uitzondering van de flagshipstore op Madison Avenue in New York.

Laatste kans: bestel nu je kaarten voor de Trenddag!

Over een week is het zover: op 12 november 2019 vindt de Trenddag plaats in de Kunsthal Rotterdam. De Kunsthal Rotterdam is een van de iconen van de moderne architectuur en wordt jaarlijks bezocht door architectuurliefhebbers uit de hele wereld. Op deze bijzondere locatie geven Christine Boland (womenswear) en Jan Agelink (footwear) hun presentaties voor het seizoen winter 2020-2021. Ga geïnformeerd en geïnspireerd het nieuwe modeseizoen in. Bestel nu jouw kaarten via www.textilia.nl/trenddag Abonnees profiteren van €50,- voordeel op de toegangsprijs!