TOP

Nieuwe merken op de Modefabriek bekend

De eerste namen van de Modefabriek (24 en 25 januari) zijn bekend. Zo maken dit keer onder andere La Fée Maraboutée, Patrizia Pepe, Ben Sherman en Jan Jansen hun opwachting in de Amsterdamse Rai.

Andere nieuwe namen die inmiddels een plekje hebben bemachtigd op de beursvloer zijn Herrlicher, Yummie Tummie, Susanne Bommer, Saami Crafts, Sugarhill Boutique, Pam & Arch London, Mi Moneda, Montino, Loulou by Jade, La Mynx, Just Female, Fuego, Chie Mihara, Dante 6, Karen by Simonsen, Heavy Project, Rundholz, PierAntonio, Gaspari, Personal Affairs, DKNY, JC DC by JC de Castelbajac, JOOP! Lounge & Bodywear, Lolly’s Laundry en Gant Rugger.

Veel over de inrichting van de beurs kan de organisatie nog niet vertellen. Wel dat de volgende segmenten opnieuw aanwezig zullen zijn:

REFINED
Dit is het platform voor de meest luxueuze en vooruitstrevende labels uit binnen- en buitenland. De zorgvuldig samengestelde mix van gerenommeerde designers en high-end modemerken creëert allure en exclusiviteit.

APPEARANCE
Vooraanstaande, internationale en veelal erkende merken komen samen op APPEARANCE. Hoogwaardige labels die bekend staan om hun stijlvolle benadering; labels met een selectieve distributie die worden ingekocht door kwaliteitswinkels.

AUTHENTIC
AUTHENTIC brengt breed georiënteerde merken met een eigen gezicht; o.a. klassiekers met een fashionable touch. Trendgevoelige en commerciële mode voor een brede groep. AUTHENTIC biedt naast internationale merken tevens een solide basis met labels van Nederlandse bodem.

LIMITED
Progressiviteit vormt de basis voor dit segment, waar innovatieve denimlabels hand in hand gaan met originele en individualistische merken, die bekend staan om hun geheel eigen benadering. Zowel de denimlabels als de modemerken onderscheiden zich door een uitgesproken imago.

INDUSTRY
INDUSTRY is een podium voor jeans- en jeansgerelateerde labels. Fashion voor de nieuwe generatie stijladepten. Commerciële merken met een krachtig imago, gericht op een brede, modebewuste doelgroep. INDUSTRY is een dynamisch segment, waarbij snelle ontwikkeling een constante factor vormt.

DEPARTMENT
DEPARTMENT brengt ingetogen klasse en luxe voor kosmopolitische mannen en vrouwen. Business-georiënteerde mode voor de moderne generatie. Dit platform houdt de perfecte balans tussen casual en chic, sports and leisure. Kwaliteit vormt hierbij de bindende factor.

Next (upcoming designers, starting labels) vormt samen met Cutting Edge (avant-garde designers) een platform voor jonge ontwerpers. Next presenteert een internationaal georiënteerde selectie van opkomende labels en ontwerpers. Kwalitatief hoogwaardige en draagbare collecties van designers die het beginstadium reeds gepasseerd zijn en zowel in hun thuisland als daarbuiten een aantal verkooppunten hebben. Uitgangspunt is de commerciële relevantie voor Europa’s meest toonaangevende (concept)stores, boetieks en inkopers. Professionaliteit op het gebied van organisatie, productie en logistiek zijn dan ook een belangrijke randvoorwaarden binnen NEXT.