TOP

‘Oorzaken gestunt met kinderkleding zijn legio’

Op de Uitverkoop-poll (deel 2) hebben in totaal 95 modeprofessionals gestemd. Volgens hen zijn voor het gestunt met de prijzen van kinderkleding een heel cluster van oorzaken aan te wijzen.

De uitslag is niet helemaal verrassend, maar werpt toch een interessant licht op de vermeende oorzaken. Slechts 5% wijt het gestunt aan de prijsacties van de grote ketens en de warenhuizen. Dat is opvallend, omdat enkele seizoenen geleden nog vaak werd geredeneerd dat zij de zelfstandige zaken dicteren met hun afprijsbeleid. 10% van de bezoekers van Bengels Online vindt dat het aan de klant ligt, die zo ‘verwend’ is dat je wel mee moet met de concurrentie. Ouders zouden bijvoorbeeld net zo lang googlen tot zij ergens op een webshop bij de laagste prijs voor product x uitkomen. 15% deelt de zwarte piet uit aan de leverancier die veel te vroeg de nieuwe collectie uitlevert, zodat zij/hij al vroeg moet afprijzen, om op tijd haar/zijn geld vrij te hebben. 20% van de pollers noemt het hoge gehalte aan hobbyisme in het kindermodesegment als oorzaak. Wie geen kijk heeft op cijfers zou de markt verzieken met zijn paniekgedrag.

Maar liefst 40% vindt dat al het bovenstaande de markt om zeep helpt. Slechts 5% vraagt zich af waar iedereen zich druk om maakt. Sinds de uitverkoop is vrijgegeven, mag toch iedereen doen wat hij zelf wil.

De nieuwe Bengels poll gaat over het tijdstip van uitleveren van de nieuwe zomercollectie. Welk tijdstip bevalt jou?