TOP

Neiman Marcus maakt e-commerce persoonlijker

Het Amerikaanse luxe warenhuis Neiman Marcus wil het online shoppen voor klanten persoonlijker maken en heeft daarvoor MyNM gelanceerd.

Gebruikers krijgen een scherm te zien met daarop widgets waarin klanten hun persoonlijke voorkeuren kunnen aangeven. Deze widgets onthouden en herkennen de klant en diens voorkeuren. Zodra je MyNM aanzet kun je zien welk producten er nieuw zijn, wat er sinds je vorige bezoek aan aanbod is bijgekomen, wat de trends zijn (ook op Pinterest) suggesties en wat er in de uitverkoop is.

In een interview met Luxury Daily zegt Ginger Reeder, vicepresident corporate communication bij de Neiman Marcus Group: “Op deze manier kunnen we de persoonlijke relatie die wij met klanten hebben ook online verwezenlijken.” Hoe vaker de klant MyNM aanklikt, des te beter het aansluit op de wens van de klant.

Eerder dit jaar lanceerde Neiman Marcus een nieuwe mobiele applicatie: Snap Find Shop. Klanten die bijvoorbeeld ergens op straat een mooie tas aan iemands arm zien, of in een blad, kunnen hier een foto maken en dan zoekt de app een vergelijkend exemplaar dat te koop is bij het warenhuis. Neiman Marcus wil hiermee de ‘ongeduldige’ shopper bedienen.