TOP

Nederlandse (16) nieuw gezicht van campagne Benetton

De Nederlandse Patricia Nooyen (16) is uit de 65.000 deelnemers gekozen en vliegt met de andere deelnemers naar New York voor een fotoshoot met de wereldberoemde fotograaf Josh Olins.

De twintig modellen van de nieuwe campagne van United Colors of Benetton herfst/winter 2010/2011 zijn vrijdag 19 maart bekend gemaakt. 

Na 36 dagen zijn dan eindelijk de namen en gezichten bekend. De winnaars zijn gekozen door It’s My Time, de eerste wereldwijde online casting. De website werd door bijna vier miljoen mensen bezocht en zij konden op hun favoriet stemmen. Een internationale jury heeft uit honderd favorieten twintig winnaars gekozen, waaronder ‘onze’ 16-jarige Patricia Nooyen.

Zoektocht naar modellen
Het Italiaanse kledingmerk begon de zoektocht naar jongeren met een unieke stijl vanaf 8 februari. Jongeren over de hele wereld werden opgeroepen om een filmpje en wat foto’s te maken en online te zetten op de website van It’s My Time. 65.000 geïnteresseerden zagen hun kans schoon en plaatsten video’s en foto’s van zichzelf om hun persoonlijkheid en stijl te laten zien aan de rest van de wereld.

Volg de winnaars
De Nederlandse Patricia Nooyen verschijnt samen met de andere winnaars op internet en op billboards over de hele wereld. De twintig deelnemers worden in april tijdens de shoot en hun verblijf in ‘the Big Apple’ gevolgd door It’s My Time. Het dagelijkse dagboek is te volgen op benetton.com.