TOP

Metallica staat model in campagne luxemerk Brioni

De bandleden van de iconische rockband Metallica staan model in de nieuwe campagne van het high-end mannenmodemerk Brioni.

Dit meldt Business of Fashion.

Het nieuws kwam naar buiten in aanloop naar de eerste show van Brioni onder leiding van zijn nieuwe creatief directeur Justin O’Shea. De show van het luxemerk vond plaats tijdens de coutureweek in Parijs afgelopen week. 

Afgelopen maart werd O’Shea, een stijlicoon dat voorheen MyTheresa zat en bekend staat om zijn vele tatoeages en goede stijl, aangesteld als creatief directeur van het Italiaanse modehuis Brioni.

Brioni Metallica
Foto: Zackery Michael (Business of Fashion)

In de nieuwe Brioni-campagne zijn Metallica-bandleden James Hetfield, Lars Ulrich, Kirk Hammett and Robert Trujillo te zien in smokings. Ook heeft O’Shea gekozen om het logo te veranderen; dit is een moderne variant geworden van het Brioni- logo – gekenmerkt door sierlijke, gothische letters – dat werd gebruikt tussen 1955 en 1980.

Daarnaast was ook in de lente/zomer 2017-show van Brioni overduidelijk de rock ‘n roll-stijl van Justin O’Shea terug te zien. Zo toonde het merk, dat voorheen vrij minimalistisch was, seventies-achtige pakken, croco-leren jassen en bijzondere accessoires zoals dasspelden in de vorm van een zwaard en dassen met het ‘gothic’ logo.